Rosberg már leírta a Ferrarit, de Vettelt nem

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Osztrák Nagydíj
SPIELBERG,AUSTRIA,08.JUL.17 - MOTORSPORTS, FORMULA 1 - Grand Prix of Austria, Red Bull Ring, free practice. Image shows Lewis Hamilton (GBR/ Mercedes) and Sebastian Vettel (GER/ Ferrari). Photo: GEPA pictures/ Felix Roittner - For editorial use only. Image is free of charge.
Vágólapra másolva!
A tavalyi világbajnok meglepődne, ha a Ferrari tudná tartani a lépést a Mercedesszel, de úgy véli, Sebastian Vettel pillanatnyi gyengeségei az erősségét is jelentik.

A Monaco után következő tempós pályákon a Ferrari a Mercedes árnyékába szorult, és úgy tűnt, elfogy a szezon eleje óta tartó lendületük, hiszen Lewis Hamilton magabiztos győzelmet ért el Kanadában és Angliában, Azerbajdzsánban is csak egy szokatlan műszaki hiba fosztotta meg ettől, Ausztriában pedig csapattársa, Valtteri Bottas nyerte meg a futamot.

Bár a Hungaroringen Sebastian Vettel és a Ferrari fordítani tudott, és 14 pontra növelték a német pilóta előnyét az egyéni világbajnokságban, honfitársa, a tavalyi világbajnok Nico Rosberg nem sok esélyt ad nekik arra, hogy a szezon végéig az élen maradjanak korábbi csapata, a Mercedes ellen. Rosberg már a nyári szünet után újabb vereséget jósol a Ferrarinak.

Lemarad a Ferrari a Mercedes mögött? Forrás: GEPA pictures/Gepa Pictures/ Felix Roittner

„A Ferrari remek munkát végzett a télen – ismerte el a Sport Bildnek. – Mostantól viszont fejlesztési verseny zajlik, és nehezemre esik azt hinni, hogy a Ferrari tartani tudja a lépést. Én már Silverstone után azt gondoltam, hogy ennyi volt bennük, és meglepett, hogy Magyarországon visszavágtak. Spa viszont ismét egy igazi Mercedes pálya, és nem valószínű, hogy a Ferrarinak lesz esélye.”

Azt Vettel is elismerte, hogy voltak gyengébb versenyeik a nyár folyamán,

de a Magyar Nagydíj megnyerése után kijelentette, a Ferrarinak nincs félnivalója a szezon második felében sem. A Mercedesnél is úgy látják, hogy pályafüggő a két élcsapat teljesítménye, melegebb és lassú pályákon (például várhatóan Szingapúrban), a Ferrarinak áll a zászló, hűvösebb, tempós kanyarokkal tűzdelt pályákon viszont a hosszabb tengelytávú Mercedes működik jobban.

A post shared by FORMULA 1® (@f1) on

Alaposan befolyásolhatja az egyéni világbajnokságért vívott küzdelem végkimenetelét az emberi tényező is. Vettel a bakui futamon látványosan elvesztette a fejét, és még egy ilyen ámokfutást nem engedhet meg magának, korábbi csapatfőnöke azonban úgy véli, a német pilóta az utolsó futamokon is jól bírja majd a stresszt, ha marad esélye a bajnokság megnyerésére.

– emlékeztetett Rosberg. – Ezt már tavaly is hallhattuk a rádión Mexikóban. Ez a keménység azonban Sebastian egyik erőssége is. Rövid távon, az adott pillanatban talán gyengének tűnhet, de egy teljes szezon során akár az előnyére is válhat. Az alapvető karaktere mindettől függetlenül győzelemre éhes, és ez nem árthat.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!