Vágólapra másolva!
A Williamshez beugró Paul di Resta érzi a vállait is, de a lába fáj a legjobban a Magyar Nagydíj után, méghozzá banális okból: szorította a túl kis cipő. Reméli, teljesítményével emlékeztette a csapatokat, hogy lehet rá számítani máskor is.

A Williams megpróbálta a lehető legtöbb információval ellátni Paul di Restát a Magyar Nagydíjra, miután kiderült, hogy Felipe Massa rosszul érzi magát. Végül szükség is volt az F1-ben utoljára 2013-ban versenyző skót szolgálataira, az időmérőtől neki kellett vezetnie az egyik autót.

A váratlan pilótacserénél egy valamire azonban nem tudtak kellő figyelmet fordítani: Di Resta elmondta, hogy szűk volt a lábára a cipő, és ez a versenyen még jobban megviselte, mint az, hogy három és fél év kihagyás után szembesült újra az F1-es autók fizikai terhelésével.

- nyilatkozta. Előzetesen számított rá, hogy erőnlétileg nehéz lesz bírnia a versenyt, és elismerte, hogy "elég kemény volt".

Williams' British reserve driver Paul di Resta takes part in the qualifying at the Hungaroring racing circuit in Budapest on July 29, 2017 prior to the Formula One Hungarian Grand Prix. / AFP PHOTO / Peter Kohalmi Forrás: AFP/Peter Kohalmi

A teljesítményét sokan megsüvegelték, hiszen az időmérőn úgy győzte le a sauberes Marcus Ericssont, hogy a megnövelt leszorítóerejű 2017-es autóval korábban egyetlen métert sem tett meg, és a szimulátorban is a szezonnyitó előtt gyakorolt utoljára. A futamon nem követett el komolyabb hibát, és csak azért nem ért célba, mert a Williams az olajnyomás csökkenését látva nem sokkal a cél előtt óvatosságból kihívta őt a garázsba.

Az elmúlt években a DTM-ben versenyzett, illetve televíziós szakértőként dolgozott, és reméli, legalább annyi hozadéka lesz a hétvégének, hogy ha egy csapatnak legközelebb sürgősen találnia kell valakit a volán mögé, emlékezni fognak rá.

"Nem titok, hogy Forma-1-es autót akarok vezetni - jelentette ki Di Resta. - Remélem, hogy legalább megmutattam, megbízható tartalékpilóta vagyok."

"Próbáltam a lehető legprofibban hozzáállni a helyzethez, inkább igyekeztem sok tapasztalatot gyűjteni, semhogy délibábot kergessek."

A Williams technikai igazgatója a körülmények ismeretében nagyon elégedett volt a munkájával.

"Rengeteg dologhoz nem szokott hozzá, például a rajtoláshoz, a gumik felmelegítéséhez, de elismerésre méltó munkát végzett. Nem keveredett zűrbe, következetesen vezetett, és a verseny végén jó visszajelzéseket adott. Csak azért kár, hogy nem adtunk neki olyan autót, amivel eljuthatott a leintésig" - mondta Paddy Lowe.

Massa állapotáról nem adott további információt a csapat, de nincs komolyabb baja, és a nyári szünetet követő Belga Nagydíjon várhatóan visszaülhet az autójába.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!