„Úgy érzem, az autónk hossza egyre kevésbé okoz problémát számunkra. Megtaláltuk a módját, hogy semlegesítsük – magyarázta. – Monacóban sokkal inkább az volt a gond, hogy még nem igazodtunk ki a gumikon, és az itteni melegben egyébként is könnyebb lesz betornázni őket az üzemi hőmérsékleti tartományba. Ezért nem számítok nehézségekre."
A Mercedes a szezon első harmadában látványosan küszködött a gumik hektikus viselkedésével, különösen azzal, hogy a „kényes díván" – játékosan így becézték az autójukat – gyakran nem tudták egyszerre az elsőket és a hátsókat is optimálisan felmelegíteni. Úgy tűnik, az utóbbi hetekben végre sikerült felülkerekedniük ezen a problémán, amivel Hamilton is egyetért.
Sokat haladtunk, szerintem dűlőre jutottunk velük, de még vannak csapdák, amikről tudjuk, hogy muszáj elkerülnünk őket
– ismerte el. – Néha hólyagosodással küzdünk, ami az utóbbi versenyeken gyakoribbá vált, mert az autók gyorsabbak lettek, keményebben megterhelik a gumikat. Rá kell jönnünk az összefüggésekre, csakhogy jelenség pályáról pályára változik."
„Láttuk, a Ferrarinak legutóbb milyen gondjai voltak – utalt a silverstone-i defektekre. – Én rengeteg időt töltök a mérnökökkel, hogy megértsem, hogyan hozhatom ki a gumikból a legtöbbet, meddig feszíthetem velük a húrt. Szerintem ebből a szempontból a hátralévő tíz versenyen is hullámzó lesz a dolog, még azért érhetnek minket meglepetések."