Ricciardo 5, Alonso 30 rajthelyes büntetést kap

F1 Grand Prix of Great Britain - Practice P-20170714-01238 NORTHAMPTON, ENGLAND - JULY 14: Daniel Ricciardo of Australia driving the (3) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB13 TAG Heuer on track during practice for the Formula One Grand Prix of Great Bri
NORTHAMPTON, ENGLAND - JULY 14: Daniel Ricciardo of Australia driving the (3) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB13 TAG Heuer on track during practice for the Formula One Grand Prix of Great Britain at Silverstone on July 14, 2017 in Northampton, England. (Photo by Clive Mason/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20170714-01238 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
A Red Bullban ki kellett cserélni a sebességváltót, a McLarenbe pedig az akkumulátor után szinte az összes hajtáslánc-elemből újat szerelnek be.

Szombat délelőttig háromra emelkedett azoknak a versenyzőknek a száma, akiket hátrébb fognak sorolni a Brit Nagydíj rajtrácsán. A mercedeses Valtteri Bottasról, a legutóbbi futam győzteséről már pénteken kiderült, hogy ki kell cserélni a sebességváltót az autójában, ezt azonban az éjjel Daniel Ricciardo Red Bulljában is megtették, így mindketten automatikusan 5 rajthelyes büntetést kapnak.

A Sky Sports úgy tudja, Ricciardo váltója nem romlott el, de a pénteki szabadedzéseket követő vizsgálat során a csapat közelgő hibáról árulkodó jelekre bukkant az adatok között.

Bár lehetségesnek tűnt, hogy az ausztrál gond nélkül teljesíteni tudja a Brit Nagydíjat, nem akartak kockáztatni.

Ricciardo öt fordulóval ezelőtt, az oroszországi kiesését követően kapott új sebességváltót, és mivel azt hat versenyenként – vagy egy kiesés után – lehet szabadon kicserélni, már csak a silverstone-i hétvégét kellett volna kibírnia.

Ricciardo az elmúlt 5 versenyt a dobogón fejeztre be, most nehéz dolga lesz, ha folytatni akarja a sorozatát Forrás: Getty Images / Red Bull Content Pool/Clive Mason

Alonsóra eleve várt egy 5 helyes büntetést, mert az új, 3-as specifikációjú Honda erőforrásához, amelynek a többi elemét a korábbi versenyeken már használta, új ERS-akkumulátort kellett társítani. Péntek este azonban a McLaren partnere úgy döntött, kihasználja a lehetőséget: bedob egy hatodik belső égésű motort és MGU-K-t, valamint egy nyolcadik turbófeltöltőt és MGU-H-t is Alonso készletébe.

Ez további 25 helyes, vagyis összesen 30 helyes hátrasorolást jelent a spanyol versenyző számára, akinek ezért biztosan a mezőny végéről kell majd rajtolnia.

A büntetést azonban érdemesebb volt a McLarennek nem kedvező Silverstone-ban bevállalni, mint a kevésbé lóerőigényes Hungaroringen, ahol több esélyük lehet a pontszerzésre, és ahol egyébként is nehezebb előzni, ezért nagyobb veszteséget jelent hátrébbról rajtolni.

Ezeknek az eseteknek a nyomán ismét fellángolt a vita arról, hogy igazságos-e a versenyzőket büntetni olyan műszaki hibák miatt, amelyekhez semmi közük nincs. Ugyanakkor nem könnyű alternatív megoldást találni, mert ha semmilyen retorzió nem, vagy csak pénzbírság járna a váltó és a hajtáslánc-elemek idő előtti cseréjéért, a gazdagabb csapatok minden versenyen újakat szerelhetnének az autóikba, és ezzel előnybe kerülnének kisebb költségvetésű társaikkal szemben.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!