Az Aston Martin is beleszólhat az F1 motorszabályaiba

F1 - EUROPE  GRAND PRIX - AZERBAIJAN 2017 Auto CAR F1 formula 1 FORMULE 1 FORMULE UN GP GRAND PRIX JUIN Motorsport RACE WORLD CHAMPIONSHIP
PEREZ Sergio (mex) Force India VJM10, action during the 2017 Formula One World Championship, Grand Prix of Europe in Azerbaijan from June 22 to 25 in Baku - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
Ők és a Cosworth képviselői is részt vettek azon a megbeszélésen, amelyen a 2020 utáni formula kialakítása volt a téma.

A Forma-1-ben 2021-től kavarják fel újra a motorszabályokat, az aktuális elképzelések szerint valamelyest egyszerűbb, olcsóbban előállítható, és persze hangosabb erőforrásoknak kell váltania a mostaniakat. Az új paraméterek kidolgozásának előkészületei már megkezdődtek, kedden sor került a második egyeztetésre is a témában.

Az Autosport információi szerint a megbeszélésen Erőforrás Munkacsoportra keresztelték el a fórumot, ezen a sportág főnökein és

a jelenlegi F1-es motorszállítókon kívül részt vettek az Aston Martin és a Cosworth, valamint a Zytek és a Magnetti Marelli képviselői is,

hogy megoszthassák preferenciáikat az általuk elképzelt új keretrendszerről.

Több motorszállító részt vesz az új formula kialakításában Forrás: DPPI/Florent Gooden

Az első megbeszélés márciusban volt, akkor a Volkswagen Group vendégeskedett az ülésen. Az Aston Martin és a Cosworth keddi részvétele arra utal, hogy az F1 új főnökei szeretnének több gyártót a sportban látni, és adnak a véleményükre.

Ez még nem garancia arra, hogy be is szállnak a világbajnoki sorozatba.

Az F1-ben gazdag hagyományokkal rendelkező Cosworth az új turbókorszak előtt, 2013-ban vett részt utoljára a Forma-1-ben. Az Aston Martin csak 1959-ben és 1960-ban indított autókat, de néhány éve frigyre lépett a Red Bull-lal: a technikai együttműködésük keretében nemrég kifejlesztettek egy közúti sportautót, és a logójuk megjelenik az F1-es csapat autóin is. Másfél éve pedig arról lehetett hallani, hogy esetleg beszállnak a Force Indiába, és a márka nevét veszi fel Vijay Mallya istállója.

Az Autosport úgy tudja, a keddig megbeszélés nagyrészt sikeres volt, és az FIA a későbbiekben külön-külön is konzultálni fog a megbeszélés résztvevőivel; az F1 főnökeivel ezután tesz majd javaslatot az új motorszabályokra.

Az Erőforrás Munkacsoport következő ülését ősszel tarthatják, a Motorsport Világtanács szeptember 21-i találkozója előtt.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!