Bennfentes buktathatta le a Ferrari olajtrükkjét

Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Azerbajdzsáni Nagydíj
Ferrari's Finnish driver Kimi Raikkonen steers his car during the second practice session of the Formula One Azerbaijan Grand Prix at the Baku City Circuit on June 23, 2017. / AFP PHOTO / ANDREJ ISAKOVIC
Vágólapra másolva!
A Red Bullnál tudni vélik, hogyan jöttek rá a Mercedesnél a Ferrari olajtrükkjére, ami a világbajnoki címért folyó versenyt is befolyásolhatja. Helmut Marko még mindig Sebastian Vettelre fogadna.

Bár nagy botrány nem lett belőle, az idei szezon egyik érdekes technikai háttérsztorija az olaj üzemanyagként való – tiltott – felhasználása. Erre először a Red Bull hívta fel a figyelmet, pedig ők nem is gyártanak erőforrást, utána viszont a Mercedes vette fel a fonalat, és úgy hírlik, az FIA informálisan jelezte a Ferrarinak, hogy hagyjanak fel az eljárás használatával.

Napvilágot látott a trükk? Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Mindez a bakui hétvége előtt történt, ahol a Ferrari az idei legnagyobb vereséget szenvedte a Mercedestől az időmérőn, a futamon viszont Sebastian Vettel többé-kevésbé tudta tartani a lépést Lewis Hamiltonnal, különösen akkor, amikor menekülnie kellett előle a verseny késői szakaszában. A kérdés viszont az, hogy a Mercedes hogyan foghatott szimatot az ügyben.

– idézte az Österreich című lap Helmut Markót, a Red Bull tanácsadóját. Marko természetesen nem nevezte meg, hogy kiről van szó, de érdemes megemlíteni, hogy a Mercedes jelenlegi technikai igazgatója, James Allison a szezon előtt csatlakozott az istállóhoz, miután tavaly augusztusban elhagyta a Ferrarit.

Nagy kérdés, hogy lemaradnak-e Forrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

Marko a Kronen Zeitungnak azt mondta, „noha a Ferrari látszólag vesztett némi motorteljesítményt az olajégetős sztori miatt, Sebastian még mindig a legerősebb a versenyeken.” Az olaszok versenyképessége nagyban befolyásolhatja a pilótapiacot is, hiszen Vettel és Kimi Räikkönen sem írt még alá a csapathoz, jelölt azonban lenne akár mindkettejük helyére is.

– szögezte le Flavio Briatore, a kétszeres világbajnok menedzsmentjének tagja. – A Renault még mindig tisztes távolságban van az élcsapatoktól – vélte. – Európában 10 vonzó (labdarúgó klub) van, (Lionel) Messinek sokkal tágabbak lennének a választási lehetőségei. A Forma-1-ben viszont csak három csapattal lehet nyerni” – szögezte le.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!