Vágólapra másolva!
A Mercedes főnöke úgy véli, az Azeri Nagydíjon letöltött 10 másodperces stop&go épp elég volt, de azt nem bánná, ha a Ferrari versenyzője utólag belátná, hogy helytelen volt nekimennie Hamiltonnak.

Sebastian Vettel és Lewis Hamilton bakui afférja megosztja a szakmát és a közvéleményt: bár abban a legtöbben egyetértenek, hogy a Ferrari versenyzője jogosan kapott büntetést, amiért bosszúból ráhúzta a kormányt az ellenfelére, sokan a Mercedes sztárját sem tartják ártatlannak. Köztük a vele közismerten jó kapcsolatban lévő Bernie Ecclestone, vagy éppen Jacques Villeneuve és Jackie Stewart, akik úgy vélik, Hamilton szándékosan provokálta Vettelt.

Hamilton és Vettel bakui afférja hosszú távon is rányomhatja a bélyeget a kapcsolatukra Forrás: DPPI/Florent Gooden

A német ászt a futam közben 10 másodperces stop&go büntetéssel sújtották, bár az Auto Motor und Sport arról számolt be, hogy közel állt a diszkvalifikáláshoz is az akciója miatt. A brit sajtó egyes frakciói még mindig arról cikkeznek, hogy Vettelt utólag elmeszelhetik a Nemzetközi Sportkódex 151/c) paragrafusa alapján, mert „rossz hírbe keverte a sportot", ezt azonban Hamilton főnöke, Toto Wolff sem szeretné.

– jelentette ki. Bár Hamilton az incidens utáni napokban azt mondta, nem akar beszélni Vettellel a történtekről, Wolff szerint érdemes lenne szóba állniuk egymással, „miután lehiggadtak."

„Azt hiszem, Seb pár nap múlva be fogja látni, hogy az akciója nem volt túl szép. Ami történt, az semmiképpen nem volt jó hatással a kapcsolatuk jövőjére, de kezdettől fogva nyilvánvaló volt, hogy bekövetkezhet az ilyesmi – vélte. – Szerintem még mindig tisztelik egymást. A sport két nagy alakjáról van szó."

Wolff egyébként kezdettől fogva azok közé tartozik, akik szerint Vettel nem szándékosan ment neki Hamiltonnak, csak dühében nem figyelt oda a kormányzásra, miközben mutogatott.

„Az ilyesmiről mindig megoszlanak a vélemények. El tudom képzelni, hogy mivel tévesen úgy vélte, Lewis szándékosan lassított le előtte, elragadták az indulatok, de erre utólag ő is rájön majd" – mondta Wolff.

Ha úgy lett volna, keményebben kellett volna büntetni. Elvégre négyszeres világbajnokként a sport nagyköveteként kell viselkednie."

Wolff hozzátette azt is, hogy a Ferrari és a Mercedes között ettől az esettől függetlenül sincs jópajtási viszony. „Tiszteljük egymást, de a versenypályán harcosok vagyunk – szögezte le. – Nem adunk egymásnak ajándékokat, a szezon folyamán végig a saját érdekeinket tartjuk majd szem előtt."

A két csapat rivalizálása egyébként gőzerővel zajlik a színfalak mögött is: feltételezések szerint az FIA az Azeri Nagydíj előtt a Mercedes kérésére szigorította tovább az olajégetésre vonatkozó korlátozásokat a motorban, ami a Ferrarira mérhette a legsúlyosabb csapást. Ez szerepet játszhatott abban, hogy az időmérőn a korábbinál nagyobb volt a különbség közöttük.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!