Vágólapra másolva!
Várhatóan 15-15 hellyel hátrébb fogják sorolni őket a bakui rajtrácson az MGU-H és a turbó cseréje miatt. Alonso azt mondja, az sem old meg semmit, ha a McLaren Mercedes motorokra vált.

Abban már nincs semmi új, hogy a Honda idei hajtáslánca megbízhatatlan, de a hétvégi Azeri Nagydíjon a McLaren versenyzőinek újabb csapást kell elszenvedniük emiatt, miután Fernando Alonso kezei közül két héttel ezelőtt egy motorhiba következtében csúsztak ki a csapat idei első pontjai, amikor már csak 3 kör volt hátra a montreali futamról.

A Hondának a szezon eleje óta gondjai vannak az MGU-H-val és a turbóval (TC). Amint az alábbi táblázatból látszik, Alonso és csapattársa, Stoffel Vandoorne autójában is ötöt használtak már ebből a két elemből (sőt a belga versenyző az ERS akkumulátorából és a vezérlőelektronikából is ötnél jár), holott a szabályok szerint az egész szezont néggyel kellene teljesíteni.

Az Azeri Nagydíj előtt felhasznált hajtáslánc-elemek Forrás: FIA

A Hondának már Kanadában rendelkezésére állt a kijavított, remélhetőleg megbízhatóbb MGU-H, de mivel ott több esélyük volt egy jó eredményre, mint a számukra kedvezőtlenebb vonalvezetésű Bakuban, mostanra halasztották a bevetését.

Emiatt viszont a hétvégére Alonso és Vandoorne új MGU-H-t és turbót kap, s mivel ez mindkettőből a hatodik lesz, a szabályok szerint 10+5 rajthelyes büntetéssel kell számolniuk

– és ha esetleg más cserére is sor kerül, még súlyosabbal.

„Valószínűleg a rajtrács legvégéről kell majd indulnunk" – ismerte el Vandoorne csütörtökön, hozzátéve, hogy azt várja, az új hajtáslánc-elemek nem hoznak jelentős teljesítménynövekedést.

Mi lesz így Alonsóval?

A McLaren az utóbbi hónapokban mindent megtesz a spanyol versenyző megtartásáért, akit még az Indy 500-ra is elengedtek. Ő nemrég ultimátumot adott a csapatnak, mondván, ha szeptemberig nem nyernek, fontolóra veszi a távozást a szezon végén. Csakhogy nincs sok épkézláb alternatívája: a Ferrarinál fölégette a hidakat maga mögött, a Red Bullnál várhatóan nem lest üresedés, a Mercedes pedig feltehetően nem akarja őt leigazolni Lewis Hamilton mellé, aki elismerte, hogy a kapcsolatuk csapattársként „mérgező" volt annak idején.

Alonso Montrealban végre pontot szerezhetett volna Forrás: AFP/2017 Getty Images/Clive Mason

Alonso a Sky Sportsnak csütörtökön úgy nyilatkozott, hogy szerinte a következő szezon előtt a vártnál nagyobb lesz a mozgás a pilótapiacon, és ő ezt megpróbálja kihasználni.

Bárhová megyek, szeretnék biztonságban lenni" – mondta.

„Teljesen nyitott vagyok bármire, úgyhogy majd meglátjuk, mit hoznak a következő hónapok, mert ebben a csapatban vezető szerepem van, kedvelem is, és az elmúlt két-három évben rengeteg erőfeszítést tettünk annak érdekében, hogy sikerre vigyük a projektet. Meglátjuk, mi lesz."

A hírek szerint a McLaren menedzsmentje már eldöntötte, hogy ha tud, megszabadul a Hondától, és visszatér a Mercedes motorjaihoz. Így azonban megint csak egy ügyfélcsapat lesz, és úgy tűnik, ez a kilátás nem hozza különösebben lázba Alonsót, aki a kérdésre, hogy változtat-e valamin, ha Mercedesre cserélik a Hondát, azt felelte: „Nem igazán."

„Biztos vagyok benne, hogy a csapat minden lehetőséget igyekszik feltérképezni a versenyképessé válás érdekében, és a McLaren jövőre remélhetőleg más helyzetben lesz – tette hozzá. – Mindannyian ezt szeretnénk, de az én jövőm független attól, hogy milyen motorral fognak versenyezni. Én csak győzni akarok."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!