Renault: Kubica elég gyors az F1-es induláshoz

Forma-1, Robert Kubica, Renault Sport Racing, Valencia teszt
Robert Kubica Private Test Day. Valencia, Spain. 6th June 2017 Images copyright Malcolm Griffiths 07768 230706 www.malcolm.gb.net USAGE: Editorial Only World Wide
Vágólapra másolva!
Nem is a lengyel pilóta tempója lepte meg a csapatot, sokkal inkább az állóképessége. Valenciában kitűnő munkát végzett, de még nem tudják, lesz-e tovább, és ha igen, hogyan.

Több mint 6 év kihagyás után újra F1-es autóba ülhetett Robert Kubica, aki 2011 januárjában szenvedett életveszélyes balesetet egy raliversenyen, és jobb karja maradandóan károsodott. Úgy tűnt, Kubica formulaautós pályafutásának vége, de nemrég GP3-as, Formula E-s és LMP2-es autót is tesztelt, majd szinte titokban a Renault is lehetőséget adott neki a valenciai MotoGP-pályán.

A lengyel versenyző 115 kört tett meg egy 2012-es Lotus-Renault-val, és rögtön kiszivárgott, hogy nem csupán körözött, éles versenyprogramot szimulált, és a csapat nagyon elégedett volt a munkájával. Rögtön vad találgatások kaptak szárnyra Jolyon Palmer esetleges lecserélésével kapcsolatban, de a Renault-nál egyelőre óvatosan nyilatkoznak.

Kubica lenyomta egy versenyhétvége programját Forrás: Renault Sport Racing

„Én egyáltalán nem kételkedtem a tempójában, soha – nyilatkozta Alan Permane, a Renault vezető versenymérnöke a lengyel Eleven Sportsnak. – Én nem tudtam, de szerintem ő sem, hogy fizikailag képes lenne-e vezetni, ráadásul ilyen sokat. Pár dolgot kipróbált, vezetett szimulátorban, korábban GP3-as autót is, hogy felkészüljön, de

„Igazából, tényleg nagyon jól ment. Gyors volt, megtett néhány hosszabb etapot, néhány rövidebbet, időmérőt teljesített, és versenyszimulációt is, minden remekül zajlott” – nyilatkozta Permane, és hozzátette: „Amit a statisztika és az adatok alapján látunk, az az, hogy a tempója megvan, ez biztos, de csak annyit mondhatok, hogy kedden, Valenciában remek munkát végzett.”

Különböző gumikeverékeket is kapott Forrás: Renault Sport Racing

Bár a valenciai pálya nagyon kanyargós és megterhelő a pilóták számára, Permane szerint az lesz az igazi kérdés, hogy Kubica a spanyolországi formáját máshol is tudná-e produkálni. Szerinte csak maga Kubica tudja, hogy más pályákon is megállná-e a helyét a fizikai nehézségei miatt, azt viszont elárulta, hogy csak egy nagyon apró változtatásra volt szükség Kubica miatt a sebességváltó kapcsolójánál.

Permane azt sem tartotta valószínűnek, hogy az új, nehezebben vezethető autók gondot okoznának Kubica számára.

„Szerintem túl korai erről beszélni – felelte Permane arra vonatkozóan, hogy Kubica visszatérhet-e az F1-be. – Egy ideje már kapcsolatban vagyunk, és beszélgetünk arról, hogy mihez kezdünk a jövőben. Egyelőre nincs semmi tervbe véve, de nem mondanám, hogy később nem fogunk semmit csinálni közösen – mondta. – Kipróbált már néhány szimulátort, talán ezen mi is elgondolkodhatunk. A következő lépés az lehet, hogy meghívjuk a szimulátorba.”

Meg is van a következő alkalom

A L'Équipe információja szerint Kubica legközelebb 2017. július 2-án ülhet F1-es autóba. A híres goodwoodi Sebességfesztiválon vezetheti a Valenciában már kipróbált E20-ast. Bár ez a legkevésbé sem tekinthető komoly bevetésnek, jelzésértékű, hogy a Renault nem az egyik fiatal protezsáltját, hanem Kubicát kérte fel arra, hogy autózzon a közönség előtt.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!