A McLaren beáldozna 78 millió fontot, tárgyal a Mercedesszel

Forma-1, Fernando Alonso, McLaren Honda, Kanadai Nagydíj
MONTREAL, QC - JUNE 09: Fernando Alonso of Spain and McLaren Honda climbs out of his car after stopping on track during practice for the Canadian Formula One Grand Prix at Circuit Gilles Villeneuve on June 9, 2017 in Montreal, Canada. Clive Mason/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Ennyibe kerülne nekik, hogy megszabaduljanak a siralmas teljesítményt nyújtó Hondától, de úgy tűnik, betelt náluk a pohár. A japánok megbízhatósági gondjait a próbapad hibás kalibrációja okozhatja.

A Daily Mail értesülései szerint elfogyott a McLaren türelme, és most már hajlandók lennének azon az áron is megszabadulni a Hondától, hogy ez 78 millió fontos lyukat ütne a költségvetésükön. A patinás csapat ugyanis ingyen kapja a motorokat a beszállítójától, amely Fernando Alonso gázsijának tekintélyes hányadát, valamint a fejlesztési kiadások egy részét is állja.

Úgy tűnik, a McLaren elszánta magát a szakításra a Hondával Forrás: AFP/2017 Getty Images/Clive Mason

A brit lap a korábbi pletykáknak megfelelően újra a Mercedesszel boronálja össze a wokingiakat, amit azzal támaszt alá, hogy

a Kanadai Nagydíjon a McLaren egyik fő részvényese, Mansour Ojjeh hosszasan beszélgetett a mercedeses Niki Laudával és Toto Wolffal a paddockban.

A közvélekedés szerinti legjobb F1-es motorok gyártója nem szívesen hozná helyzetbe egyik vetélytársát, de a Daily Mail szerint az akadályok "nem áthatolhatatlanok" a megállapodáshoz.

A hétvégén újra (vagy továbbra is?) forró téma volt a McLaren és a Honda jövője, mivel a japánok még mindig nem tudták bevetni a továbbfejlesztett erőforrásukat, majd a versenyen Alonso hiába jutott el a pontszerzés küszöbéig, motorhiba miatt közvetlenül a cél előtt kiesett.

Ez lassan tényleg sok lehet a McLarennek, amelynek eddig az volt az álláspontja, hogy csak az vezethet sikerhez, ha egy motorgyártó első számú partnereként működnek, ami a Mercedes ügyfeleként nem valósulna meg.

Amennyiben tényleg váltanak, a bejelentést az augusztusi nyári pihenő alatt tehetik meg.

Intő jel lehet, hogy Zak Brown amellett, hogy változtatásokat sürgetett jelenlegi partnerüknél, arról beszélt: a csapatnak van B és C terve is a folytatásra.

A motorszimulációval van gond?

A Honda sportprogramját irányító Haszegava Juszuke folyamatos magyarázkodásra kényszerül a kínos teljesítmény miatt, de a hétvégén azt mondta, jónak érzi a kapcsolatot az istállóval, és nem kaptak ultimátumot.

A hetek óta halogatott motorfrissítés okaként azt nevezte meg, hogy a próbapadon valamiért nem megfelelők a körülmények az egységek teszteléséhez, ezért megbízhatósági problémákba ütköznek.

- ismerte el az Autosportnak. - Ugyanolyan körülményekre lenne szükség ott, mint a pályán. Ez valamiért nem jön össze, és rá kell jönnünk, ez miért befolyásolja a megbízhatóságot."

"Tavaly a próbapadon tapasztalt megbízhatóságról megfelelő visszaigazolást kaptunk a pályán."

Ez volt az oka annak is, hogy Stoffel Vandoorne-nak egy régebbi MGU-H-t szereltek vissza az autójába a pénteki meghibásodása után, hiába állt a rendelkezésükre a helyszínen egy új, továbbfejlesztett elem.

Ha a McLaren tényleg hátat fordít nekik, a Honda egyetlen csapata jövőre a sereghajtó Sauber lesz.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!