Ocont az bosszantja, hogy Pérez helyzetbe hozta Vettelt

Forma-1, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, Sergio Pérez, Force India, Kanadai Nagydíj
MONTREAL, QC - JUNE 11: Daniel Ricciardo of Australia driving the (3) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB13 TAG Heuer leads Sergio Perez of Mexico driving the (11) Sahara Force India F1 Team VJM10 on track during the Canadian Formula One Grand Prix at Circuit Gilles Villeneuve on June 11, 2017 in Montreal, Canada. Clive Mason/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
A Force Indiánál bőven volt mit magyarázni a Kanadai Nagydíj után, de úgy is kiemelkedően sikeres hétvégét zártak, hogy egy megszerezhető dobogós helyet dobtak el maguktól.

Esteban Ocon és a Force India volt a Kanadai Nagydíj egyik hőse, miután az eltolt taktikájának és eleinte remek versenyzésének köszönhetően még a két gyári Mercedes mögötti dobogós hely megszerzésére is esélye volt. Ocon egészen a 32. körig húzta az első etapját az ultralágy gumikon, ideiglenesen a 2. is volt, majd csapattársát, Sergio Pérezt kezdte támadni az 5. pozícióban.

Pérez ugyanezt tette az előtte autózó Daniel Ricciardóval, aki az üldözőinél kicsivel lassabban, de megbízhatóan vezetett, ráadásul a Red Bulltól lágy gumikat kapott a kerékcserénél, így a kopás miatt sem kellett aggódnia. A két Force India azonban szuperlágy gumikon igyekezett, de végül csak egymás életét tudták megkeseríteni.

Pérez hiába várta a csodát Ricciardo mögött Forrás: AFP/2017 Getty Images/Clive Mason

Ocon abroncsai lényegesen újabbak voltak a Pérez által használtaknál, de komoly támadást csak akkor tudott indítani, amikor már Sebastian Vettel is utolérte őket. Amikor Pérez visszaverte Ocon támadását, Vettel vérszemet kapott, és a 2-es kanyarnál beszúrt a Force India mellé, leterelte Ocont a pályáról, és két körrel később, viszonylag könnyen Pérezt is maga mögé utasította.

Pérez az utolsó méterekig védekezett Ocon ellen,

majd a levezető körön a francia kifakadt, és azt mondta, nem volt sportszerű a versenyzés. Bár Ted Kravitz, a Sky Sports riportere szerint Ocon valójában Vettel támadása miatt bosszantotta fel magát, az ifjú tehetség inkább Pérez védekezését kifogásolta, de a futam után már mosolyogva nyilatkozott.

Szoros verseny volt Forrás: AFP/2017 Getty Images/Mark Thompson

„Nagyszerű verseny volt, de kár azért, hogy esélyem sem volt, hogy megpróbáljam Ricciardót is megelőzni – nyilatkozta Ocon a Sky Sportsnak. – Simán megvolt a tempóm ehhez, a dobogót is elérhettem volna, de néha ilyen a versenyzés. Majd a megbeszélésen megvitatjuk a történteket, én nem félek ettől egyáltalán.

Miközben hátulról üldözték, Pérez inkább az előtte haladó Ricciardóval volt elfoglalva. A Safety Car fázis után folyamatosan közel volt ellenfeléhez, de igazán komoly támadást nem tudott indítani a dobogó megszerzése érdekében. Szerinte ennek az volt az oka, hogy az ausztrál pilóta remekül vezetett a Kanadai Nagydíjon.

Ocon az idén még dobogóra akar állni Forrás: AFP/2017 Getty Images/Mark Thompson

„Nagyjából az egész versenyt Ricciardo mögött töltöttem DRS-távolságban, nagyon közel voltam hozzá. Egyetlen hiba kellett volna tőle, egy elfékezés, de teljesen hibátlan versenyt futott. Egyetlen egyszer sem nyúlt mellé. Amikor a csapat arra kért, hogy engedjem el (Ocont), lekörözöttekhez közeledtünk, és lehetőséget kértem tőlük. Végül is,

volt nagyjából 40 köröm, hogy megelőzzem Ricciardót, de egyetlen egyszer sem hibázott.

„Esteban is 40-50 kört jött mögöttem sokkal újabb gumikon, és soha sem volt elég közel ahhoz, hogy megtámadjon. Mindannyian azt az eredményt kaptuk, amit megérdemeltünk – vélte. – Mindannyian a Force Indiáért dolgozunk, és a legjobb eredményt akarom elérni nekik. Megoldást kell találnunk, mert a jövőben is találhatjuk magunkat ilyen helyzetben, és tudnunk kell, mit tegyünk.”

Ricciardo már a verseny elejétől tartotta Pérezt Forrás: AFP/2017 Getty Images/Dan Istitene

A Force Indiának volt megoldási javaslata, Pérez mérnöke azt kérte a pilótától, hogy engedje el Ocont, és ha a francia pilóta nem tudja megelőzni Ricciardót, akkor visszacserélték volna a helyeket. Ezt Pérez a lekörözések miatt elutasította, de végül ő sem tudott élni a lehetőséggel. Közben viszont Vettel utolérte őket, ezért Otmar Szafnauer szerint később már nem lehetett próbálkozni ezzel.

– jelentette ki a Sky Sportsnak. – Most sem tudhatjuk, hogy (Ocon) megelőzhette-e volna Ricciardót. Ha igen, akkor megcseréltük volna őket, de ha nem, és vissza kell cserélni a helyeket, akkor még rosszabbul is járunk. Szűk a határmezsgye itt. Ha teljesen átláttuk volna a helyzetet, megtettük volna, de nem így történt.”

Ocon beszólt a csapattársának

„Szerintem igen. Mindenképpen, de ilyen a versenyzés – felelte az NBC-nek, amikor azt kérdezték tőle, hogy Pérez-e a hibás azért, mert lemaradt a dobogóról. – Ez azonban nem fogja elvenni a mosolyomat, mert ezzel a nagyszerű csapattal a Red Bull és a Ferrari kihívói voltunk. Lenyűgöző az is, hogy feltartottam egy Mercedest.”

Ocon nem felelt arra a kérdésre, hogy szerinte Pérez a csapat érdekeit szolgálta-e,

azt viszont elárulta, nem is tudott arról, hogy a csapat megkérte Pérezt, hogy engedje el őt, és nem az elszalasztott dobogó, hanem Pérez késői védekezése zavarta, ami végül helyzetbe hozta Vettelt. „Ez szerintem nem volt sportszerű, nagyon nagy tempónál nagyon későn mozdult, és akár mindketten kieshettünk volna a versenyből. Ez a csapatnak, nekem és neki is borzasztó lett volna.”

Pérez a verseny után azt mondta, büszke az eredményre,

mert szerinte az egész versenyen támadta Ricciardót, csak akkor maradt le mögötte, amikor spórolnia kellett a fékekkel. Úgy vélte, Ricciardónak annyira jók voltak a kigyorsításai, hogy szerinte Ocon sem tudta volna megelőzni a Red Bullt. A futam végi védekezéssel kapcsolatban kijelentette, úgy cselekedett, ahogy bárki más ellen is tette volna, és

az akkor még Ocon mögött lévő Vettel elől próbálta védeni a belső ívet.

A dobogó megszerzéséről ugyan lemaradtak, de a Force Indiánál így sincs ok az elégedetlenségre, mert Carlos Sainz már a verseny elején kiütötte Felipe Massát, és Lance Stroll is csupán 2 pontot szerzett a Williamsnek, így ők még a nullázó Toro Rossót sem tudták megelőzni. A Force India viszont megerősítette a 4. helyét a konstruktőri pontversenyben, 42 pontos előnyben vannak az olaszok előtt.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!