Úgyhogy kiszabtak rá még egy 10 másodperces időbüntetést, amit a legközelebbi – valójában az első – bokszkiállása során kellett letöltenie. Erre az 53. körben kerített sort, a jobb hátsó kerékanyájával azonban problémák voltak, és emiatt végül ki is esett. A dupla büntetés kicsapta nála a biztosítékot.
Nem értem az egészet. Ez egy cirkusz, egy hülye, istenverte cirkusz!
– dühöngött Kvjat. – Megyek, és beszélek Charlie (Whitinggal). Nagyon bosszant a dolog, tényleg nagyon bosszant. Olyan egyszerű munkájuk van, és még ezt sem képesek normálisan elvégezni. Lehet, hogy most jobb lenne elvonulni a szobámba, mert elöntött a pulykaméreg, és nem akarok semmit a fejükhöz vagdosni. Még abban sem vagyok biztos, hogy Charlie volt a hibás."
„Először meg akarom érteni, ki végzi ezt a munkát. Csak annyit tudok, hogy a csapatmenedzserünk tíz körön át vitatkozott az FIA-vel, hogy ne kapjak még egy büntetést, de ők azt felelték, bocs, de ez van."
A Toro Rosso főnöke, Franz Tost azt állította, Kvjat azért nem tudta időben visszavenni a helyét, mert a versenyzők a gumijaikat melegítve cikáztak előtte, úgyhogy nehezére esett megelőzni őket a felvezető körben. A bokszba pedig szerinte azért nem állt be, hogy onnan rajtoljon, mert túl késő lett volna hozzá – pedig az 1. Safety Car-vonal pont a bokszbejárat előtt van, addigra látnia kellett, hogy már a 11. helyen van-e.
Úgy tűnik, a büntetését viszont valóban a sportfelügyelők nézték el, de mivel nem volt mérlegelési jogkörük, korrigálniuk kellett.
„Ma nyilvánvalóan aludtak az irodájukban. Talán kávéra lett volna szükségük – vélte Kvjat. – Ezt a hülye szabályt amúgy is el kellene törölni. Kinek van? Most F1-es versenyzők vagyunk, vagy taxisofőrök?"