Vágólapra másolva!
Maurizio Arrivabene azt állítja, nem szándékosan hozták ki Vettelt a korábban vezető finn elé Monacóban. Így látják a Red Bullnál és a Mercedesnél is.

A Monacói Nagydíj után nagy port kavart, hogy a pole pozíciót kilenc éves szünetet követően megszerző Kimi Räikkönen kis híján megnyerte a versenyt, de Sebastian Vettel 5 körrel későbbi kerékcseréjének köszönhetően eléje került. Mivel a vb-címre is ő az esélyesebb, ez felvetette a gyanút, hogy szándékosan adták neki az előnyösebb stratégiát.

Räikkönen a pole-ból rajtolva a 34. körig vezetett Forrás: AFP/Andrej Isakovic

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene azonban tagadta ezt, és a Vettel által a bokszkiállása előtt, a használt ultralágy gumikon teljesített „kivételesen gyors" körökkel magyarázta a helycserét. Kijelentette, hogy a Ferrari mindkét versenyzője „bajnokhoz méltóan" vezetett. „Nem adtunk csapatutasítást" – tette hozzá.

Míg Vettel legfőbb ellenfele, Lewis Hamilton egyértelműnek tartotta, hogy Räikkönent lényegében másodhegedűssé minősítették vissza Vettel mellett, a főnöke nem értett egyet vele. A Mercedest irányító Toto Wolff szerint a Ferrarinál nem láthatták előre ennyire pontosan, hogy a használt ultralágy gumik gyorsabbak lesznek az új szuperlágyaknál.

Ugyanígy gondolják a Red Bullnál: Christian Hornerhez hasonlóan az Auto Bildnek Helmut Marko is azt mondta, „a Ferrari nem szándékosan alakította így az eredményt. Muszáj volt reagálniuk Kimivel (Valtteri) Bottas kerékcseréjére és a miénkre, mert túl lassan ment. Mi is kénytelenek voltunk korán behívni a bokszba Maxet."

Ennek egyébként a Red Bullnál is az lett a következménye, hogy addig előrébb haladó Max Verstappen a csapattársa, a hat körrel később kereket cserélő Daniel Ricciardo mögé került, ami miatt ugyanolyan dühös lett, mint Räikkönen. A fiatal holland felpaprikázva reagált a rádióban, miután világossá vált számára a helycsere, és Horner azt mondta, megérti, hogy felkapta a vizet. Hozzátette: reális esélyt láttak rá, hogy Verstappennel bevágjanak Bottas elé a bokszban.

„Figyeltük (Sergio) Pérez bokszból kivezető körét, amely nagyon gyors volt, ezért ahelyett, hogy tétlenül vesztegeltünk volna Valtteri mögött, elszántunk magunkat a kerékcserére, mert úgyis forgalomhoz közeledtünk – magyarázta. – Láttuk, hogy a lekörözésekkel nagyon sok időt lehet veszteni, a Ferrari is lelassult miattuk. Ezért próbálkoztunk meg az elé vágással."

Horner szerint a húzás azért nem jött be, mert Verstappen 1 másodperccel hosszabb időt töltött a bokszban, mint Bottas.

A Red Bull technikai főigazgatója, Adrian Newey is azt állította, a verseny előtt nem tűnt egyértelműnek, hogy az elé- vagy az utóvágás lesz a hatékonyabb,

ezért a pilótáikat előre figyelmeztették: ha Bottas mögött lesznek, meg fogják osztani közöttük a kétféle stratégiát.

Ami a Ferrarit illeti, Jean Alesi is úgy vélte, Räikkönen csalódása érthető, de a csapat nem kedvezett Vettelnek. „Tiszta győzelmet aratott a pályán. Egy kicsit a Roland-Garrosra emlékeztetett a dolog: a vesztes mindig rosszkedvű – mondta a francia veterán a Canal Plus-nek. – Minden a pályán dőlt el, a csapat egyik pilótáját sem részesítette előnyben."

A négyszeres világbajnok Alain Prost hasonlóan látta: szerinte a Ferrarinál nincs első számú versenyző, s bár Räikkönen jól teljesít, Vettelt nehéz lesz legyőznie, mert jobb nála, ráadásul nagyon kiegyensúlyozott is.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!