A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene azonban tagadta ezt, és a Vettel által a bokszkiállása előtt, a használt ultralágy gumikon teljesített „kivételesen gyors" körökkel magyarázta a helycserét. Kijelentette, hogy a Ferrari mindkét versenyzője „bajnokhoz méltóan" vezetett. „Nem adtunk csapatutasítást" – tette hozzá.
Kimi nem szimplán egy pilóta a Ferrarinál: ő is azért van itt, hogy nagydíjakat nyerjen."
Míg Vettel legfőbb ellenfele, Lewis Hamilton egyértelműnek tartotta, hogy Räikkönent lényegében másodhegedűssé minősítették vissza Vettel mellett, a főnöke nem értett egyet vele. A Mercedest irányító Toto Wolff szerint a Ferrarinál nem láthatták előre ennyire pontosan, hogy a használt ultralágy gumik gyorsabbak lesznek az új szuperlágyaknál.
Ugyanígy gondolják a Red Bullnál: Christian Hornerhez hasonlóan az Auto Bildnek Helmut Marko is azt mondta, „a Ferrari nem szándékosan alakította így az eredményt. Muszáj volt reagálniuk Kimivel (Valtteri) Bottas kerékcseréjére és a miénkre, mert túl lassan ment. Mi is kénytelenek voltunk korán behívni a bokszba Maxet."
Ennek egyébként a Red Bullnál is az lett a következménye, hogy addig előrébb haladó Max Verstappen a csapattársa, a hat körrel később kereket cserélő Daniel Ricciardo mögé került, ami miatt ugyanolyan dühös lett, mint Räikkönen. A fiatal holland felpaprikázva reagált a rádióban, miután világossá vált számára a helycsere, és Horner azt mondta, megérti, hogy felkapta a vizet. Hozzátette: reális esélyt láttak rá, hogy Verstappennel bevágjanak Bottas elé a bokszban.