Vágólapra másolva!
Daniel Ricciardo annak köszönhetően állhatott dobogóra Monacóban, hogy megnyújtották az első etapját. Valtteri Bottason kívül pont csapattársát ugrotta át a sikeres csellel, aki megkérdőjelezi az istálló döntését a stratégiájával.

A Monacói Nagydíjon az a ritka helyzet állt elő, hogy egy versenyző nem feltétlenül járt rosszul azzal, ha közvetlen vetélytársaihoz képest tovább halogatta a kerékcseréjét: ilyen esetben gyakran az elévágás áldozatává válhatnak, de a hercegségben az ultralágy gumik annyira nem vesztettek a teljesítményükből, hogy idősebb állapotukban is jobb tempót lehetett diktálni velük, mint a friss szuperlágyakon.

Sebastian Vettel ezzel a trükkel csente el a győzelmet ferraris csapattársától, Kimi Räikkönentől, ahogy Daniel Ricciardo is így ünnepelhet dobogós eredményt.

- mondta az ausztrál, utalva az előzés kvázi lehetetlenségére az utcai pályán. Bár Valtteri Bottas és Max Verstappen kezdetben előtte haladt, a 32-33. körben megejtett kerékcseréjük szabaddá tette az utat Ricciardónak, aki a 38. kör végén, saját bokszkiállása után a 3. helyre tért vissza.

A Red Bull két pilótája közül Ricciardo tudta megelőzni a Mercedest. Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez! Forrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

"Előtte kicsit fel tudtam zárkózni Maxra, ő pedig Valtterihez közelített - nyilatkozta. - Úgy láttam, ők többet kínlódnak a gumikkal, ezért örültem, hogy tovább maradhatok kint a pályán. Aztán nyilvánvalóvá vált, hogy fokozhatom a tempót, egyre gyorsabb lettem."

"Meg tudtam villantani a tempónkat. Nem hiszem, hogy sok tartalék maradt a gumikban, de felvettem a ritmust, erős köridőket jegyeztem. Tudtam, hogy jó tempót diktálok, a mérnököm folyamatosan buzdított a rádión, ez nagyon motiváló volt."

Verstappen értelmetlennek látta az elévágási kísérletet

Az ultralágy keverékről azt mondta a Pirelli, hogy akár a teljes versenytávot is teljesíteni lehetne velük. Ricciardo gumijai bírták a strapát, de az is az ő malmára hajtotta a vizet, hogy

Bottas és Verstappen a kerékcseréje után utolérte Carlos Sainz Toro Rossóját,

aki szintén hosszabb első etapot ment.

Verstappent a 32. körben hívta be a Red Bull, hátha a frissebb abroncsokon ledolgozza a hátrányát a Mercedesszel szemben, de ez nem jött össze neki – Christian Horner csapatfőnök szerint 4 tizedet vesztettek a kerékcserénél –, és Ricciardo nevető harmadikként mindkettejüket átugrotta.

Verstappen elégedetlen a taktika miatt. Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez! Forrás: AFP/Bertrand Langlois

A holland tisztában van vele, hogy a háttérben seregnyi szakember próbálja optimalizálni a stratégiát a szimulációkban futtatott forgatókönyvekhez igazodva, mégsem gondolja, hogy jó húzás volt megpróbálniuk az elévágást Bottas ellen. "Ha bevágok Valtteri elé, akkor is beragadtam volna Sainz mögé, és itt frissebb gumikon sem lehet előzni - nyilatkozta.

Amint 1 másodpercnél közelebb kerülünk az előttünk lévőhöz, nehéz követni, és a széles autók miatt képtelenség bármit is tenni."

Ricciardo majdnem falra kente a Red Bullt

Az utolsó köröket felpezsdítette a Jenson Button és Pascal Wehrlein ütközését követően pályára küldött Safety Car. Az ultralágy gumikra ingyen visszaváltó Verstappen megkergette Bottast, és nem sokon múlt, hogy a csatát ne a dobogóért vívják: Ricciardo ugyanis az újraindításnál súrolta a palánkot a St. Dévote-nál.

A visszahűlt gumik miatt került majdnem bajba.

"Agresszívan kipörgettem a hátsó kerekeket, és próbáltam megdolgozni az első gumikat is, hogy bekapcsoljanak, de mintha betontömbökön mentem volna. Nagyon csúszkált az autó, és azt hiszem, mindnyájan rettegtünk az újraindítástól - mesélte. - Az egyrészt lehetőség volt, hogy megelőzhessem Kimit, ugyanakkor veszélyeket is rejtett."

"Nem hiszem, hogy az első kanyarnál forrófejű lettem volna, de amint el akartam fordulni, az autó egyenesen ment tovább, egyre közelítve a falhoz. Nekimentem, de mákom volt, nem sérült az autó."

"Nem fékeztem későn. Óvatos voltam, de amint el akartam fordulni, az autó megmakacsolta magát, és koccoltam a falat."

Aggódott az esetleges sérülés miatt, de megúszta a hibát, és a leintésig megtartotta a 3. helyet.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!