Társoldalunk:

A rajongók nem kérnek az F1 nagy reformötleteiből

2017.05.27. 13:46

Az év eleji közvéleménykutatásban nagy többséggel elutasították az erőviszonyok mesterséges kiegyenlítésére irányuló, a fordított rajtrácshoz hasonló terveket, és a legtöbben a nagydíjak lebonyolításán sem változtatnának.

A Forma-1-es rajongók az év elején végzett, több területre kiterjedő nagy közvéleménykutatásban egyértelműen nemet mondtak az erőviszonyok mesterséges kiegyenlítésére irányuló ötletekre: a kérdőívben felsorolt lehetőségek közül egyik sem kapta meg a szavazók támogatásának negyedét.

Az időről időre emlegetett fordított rajtrács és a büntetősúlyok nem bizonyultak népszerűnek, ahogy a mesterségesen fellocsolt aszfalt és a gyorsan kopó gumik ötlete sem. A válaszadók mindössze 12-23 százaléka értett egyet az efféle megoldások bevezetésével.

A rajongók többsége nem akar mesterségesen felpezsdített showt látniForrás: AFP/Alexander Nemenov

Érdekesség viszont, hogy a két évvel ezelőtti közvéleménykutatás eredményeihez képest 40-ről 47 százalékra nőtt azok aránya, akik szerint az előzést segítő DRS emeli a versenyzés színvonalát, holott sokan ezt az eszközt sem szívlelik, beleértve az F1 új sportszakmai főnökét, Ross Brawnt is.

Ami a nagydíjhétvégék lebonyolítását illeti, a rajongók összességében megtartanák a jelenlegi formátumot. Csak 14 százalékuk jelölte be azt, hogy egy helyett két versenyt kellene rendezni egy helyszínen, és csak harmaduk örülne, ha a tartalék- és tesztpilóták számára is lenne egy külön futam, ahol szélesebb közönség előtt megmutathatnák, mire képesek.

A szurkolók megint megoszthatták véleményüket, ami hasznos lehet az F1 döntéshozói számáraForrás: APA-PictureDesk/HERBERT NEUBAUER / APA / picturedesk.com/Herbert Neubauer

A kérdőívet 215 ezren töltötték ki, és közülük a legtöbbnek egyébként Lewis Hamilton a kedvenc versenyzője.

Az egyéb szabályokkal kapcsolatban a válaszadók 54 százaléka gondolta úgy, hogy pontot kellene adni a leggyorsabb körért, és 69 százalékuk szerint jót tenne a sportágnak, ha több gyártó szállítana gumit a mezőnynek. 58 százalékuk örülne a verseny közbeni tankolás újbóli engedélyezésének, 55 százalékuk a V8-as motorok visszatérésének.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!