Vágólapra másolva!
A Barcelonában bevetett fejlesztések révén javult a kanyartempójuk, de a kis légellenállásra épülő hozzáállásukon nem változtatnak. Még mindig nem adták fel a reményt, hogy az idén befoghatják a Ferrarit és a Mercedest.

Habár Daniel Ricciardo – egyébként a mezőny egyetlen tagja, akit nem köröztek le – 75 másodperccel a győztes Lewis Hamilton mögött ért célba, a Red Bullnak a két héttel ezelőtti Spanyol Nagydíjon volt némi oka a fényt látni az alagút végén. A nagy csinnadrattával beharangozott fejlesztéseikkel érezhetően előreléptek: Max Verstappen az időmérőn 6 tizedmásodpercen belül került a pole pozícióhoz képest, és a GPS-adatok alapján az RB13 öt kanyarban is a leggyorsabb autónak tűnt.

A Red Bull biztatóan kezdett Monacóban is, ahol Ricciardo fél másodperces hátránnyal ugyan, de a 2. helyen zárta a csütörtök délutáni szabadedzést Sebastian Vettel mögött, miközben a Mercedes a beállításokkal zsákutcába tévedve elsüllyedt a középmezőnyben. Az ausztrál versenyző megkockáztatta, hogy szombaton akár az első rajthelyek valamelyikéért is lehet majd esélye harcba szállni.

A Red Bullnak nem csak egyetlen területen vannak elmaradásai Forrás: DPPI/Frederic Le Floc H

Nem titok, hogy az RB13 tervezése során, a lóerőhiányban szenvedő Renault motor képességeit szem előtt tartva, kifejezetten a kis légellenállásra törekedtek, akár még a leszoríterő rovására is. A barcelonai kanyartempójuk azt sugallta, hogy a frissítésekkel elkezdték az utóbbira visszahelyezni a hangsúlyt, amiben a Renault eredetileg Kanadára beígért fejlesztéseihez igazítva lehetne is logika.

A Red Bull főmérnöke, Paul Monaghan azonban az Origo GPhírek kérdésére Monacóban azt felelte, nem szakítanak az eredeti filozófiájukkal. „Nem, nem igazán. Mindig előre kitűzünk hatékonysági célszámokat, amelyek alapján eldöntjük, hogy egy új alkatrész felkerülhet-e az autónkra. Ezt valószínűleg könnyebb megítélni, mint azt, hogy a köridőben mennyit várhatunk egy fejlesztési csomagtól – magyarázta. – A filozófiánkon nem változtatunk: mindenki láthatja, milyen beállításokat követünk. Már elég régóta kitartunk mellettük, és ez így is marad.

Monaghan ugyanakkor elismerte, hogy a Barcelonában bevezetett újítások – amelyek tervezéséből már az eddig inkább az Aston Martin és a Red Bull közös szupersportkocsiján dolgozó Adrian Newey is aktívan kivette a részét – biztató eredménnyel jártak. „Kétségkívül jobb lett tőlük az autónk – erősítette meg Monaghan. – Persze az éles tesztek során az autó ritkán hozza pontosan a szimulációk során kitűzött célokat. Amennyire azonban meg tudjuk ítélni, ezek a fejlesztések megadtak mindent, amit vártunk tőlük."

„Javult a tempónk, ez szerintem biztató. A versenyzők is magabiztosabbnak kezdték érezni magukat az autóban, ami egy kis bónuszt jelent."

A Red Bullnál továbbra is rendületlenül hisznek benne, hogy még az idén felzárkózhatnak a Mercedeshez és a Ferrarihoz, bár

Monaghan úgy véli, az autójuknak nem csak egyetlen hiányossága van.

„Elég korán vége lenne a szezonunknak, ha máris elvesztenénk a reményt!" – mondta.

„Igen, azt el kell ismernünk, hogy jelenleg nem a miénk a legjobb autó, és azt sem állítanám, hogy csak egyetlen terület miatt. Elég sokról van szó, és nekünk kell megtalálnunk azokat, ahol a legtöbbet nyerhetünk, ha ki akarjuk hozni az autónkból a maximumot."

„Be fogjuk azonosítani a gyenge pontjainkat, merthogy tényleg többről van szó, aztán szép sorban megerősítjük őket, ahogy már eddig is tettük."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!