Társoldalunk:

A MotoGP-től is tanulna az F1, de elkerülnék egymást

2017.05.18. 12:14

Csúcstalálkozót szerveztek Ross Brawn, az F1 sportigazgatója, és Carmelo Ezpeleta, a MotoGP első embere között arról, hogy mit tanulhatna egymástól a két versenysorozat.

Az európai autó- és motorsport két kiemelkedő személyisége, Ross Brawn, az F1 sportigazgatója, és Carmelo Ezpeleta, a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna ügyvezetője egyeztetett a Spanyol Nagydíj helyszínén, Barcelonában. Ez már önmagában is komoly lépés az F1 nemrég kinevezett, új menedzsmentje részéről, de Brawn szerint tanulni sem restek a motorosoktól.

A Brawn és a Mercedes korábbi csapatfőnöke szerint „együttműködési lehetőségekről és az egymástól való tanulásról” beszélgettek, különösen azért, hogy a jövőben elkerüljék a versenynaptáraik ütközését. Az idén összesen 8 olyan hétvége van, amikor F1-es és MotoGP nagydíjat is rendeznek, ez az F1-es naptár majdnem felét kiteszi. Ez Brawn szerint „nem okos dolog.”

Barcelonában F1-es és MotoGP nagydíj is vanForrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

„Nem vagyunk túl büszkék ahhoz, hogy egyeztessünk más bajnokságokkal, és kitaláljuk a legjobb megoldást – jelentette ki a Reutersnek. – Nehéz összehangolni a dátumokat, és nem mindig tudjuk elérni, amit szeretnénk, de legalább megpróbáljuk.”

Brawn azt is elmondta, hogy tetszik neki a MotoGP piramisszerű felépítése, és az, hogy az idei mezőnyben mindössze két olyan motoros versenyez, akik korábban nem indultak a Moto2-ben és a Moto3-ban. Az F1-ben ez most nem ennyire megoldott, bár az FIA kísérletet tett arra, hogy egységesítse a világbajnokság felé vezető utat a szuperlicence kiadásához szükséges pontok révén.

Ecclestone egy szponzori rendezvényen felült egy MotoGP-s Ducatira, de inkább ellehetetleníteni próbálta az F1-re hasonlító rendezvényeketForrás: AFP/Vincenzo Pinto

Ez azonban önmagában nem megoldás, mert egy középszerű fiatal is bejuthat az F1-be, ha elég jó anyagi lehetőségei vannak. Erre jó példa az idén Lance Stroll, aki megnyerte ugyan az F3-as Európa-bajnokságot, de akkor is kapott volna F1-es szuperlicencet, ha később két teljesen sikertelen szezont teljesít az F1 előszobájának tekinthető Forma-2-ben.

Tetszik a fokozatosság, ami náluk van – mondta Brawn a motorosokról. – Szerintem ezt üzletileg is érdemes megfontolni, hiszen befolyásolhatja a csapatok felépítését, az üzleteiket és az együttműködésüket az ügyfélcsapatokkal. Szerintem ez érdekes szempont” – mondta az F1 sportigazgatója, aki hosszabb távon a világ 22-24 legjobb pilótáját szeretné látni a világbajnokságban.

A Red Bull több utánpótlás-bajnokságban is működtet fiókcsapatokatForrás: WSR

„Vannak üzleti szempontok is, amelyek miatt ezt nem mindig tudjuk megvalósítani. A probléma összetett, mert olyan helyzetbe kell hoznunk a csapatokat, amikor nem kell üzleti szemléletű döntéseket meghozniuk, csak azzal kell foglalkozniuk, hogy a lehető legjobb pilótákat szerezzék meg.”

A sportigazgató szerint nem fogják egyik napról a másikra felforgatni az F1 üzleti működését, és a sportot érintő reformok terén is megfontoltak lesznek. Elárulta, a 100-105 perces versenyeket tartja az ideálisnak, szerinte nem kell lerövidíteni a futamokat, mert a technológia lehetővé teszi, hogy a nézők a kívánt formában és terjedelemben kövessék az eseményeket.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!