Társoldalunk:

Max után Jos Verstappent is leigazolta a Red Bull

2017.05.18. 19:53

Az egykori F1-es pilóta Helmut Marko jobbkeze lesz, a fiatal versenyzők megfigyelése lesz a legfőbb feladata.

Szárnysegédet kap maga mellé Helmut Marko, a Red Bull motorsport ügyekért felelős tanácsadója, aki a legfőbb döntéshozó a márka tehetségkutató programjában. Marko kiválasztja és mentorálja a Red Bull pilótáit, de egyedül már nem bírja a feladatot, ezért az étvized tehetségének kikiáltott Max Verstappen édesapját, a korábban az F1-ben is versenyző Jos Verstappent is maga mellé veszi.

Idősb Verstappen kinevezése érdekes fejlemény, mert a fiát óvó, de vele igen szigorúan bánó apát szinte eltávolították Max közeléből, amikor a Toro Rossótól átkerült a Red Bullhoz, bár azóta is feltűnik a versenyeken.

Fia alig szállt ki a gokartból, máris az F1-be csöppent, ebben Jos Verstappennek elévülhetetlen érdemei vannakForrás: 2016 Getty Images/Clive Mason

Jos 1994 és 2003 között összesen 106 F1-es futamon vett részt, kétszer dobogóra is állhatott, de nevét elsősorban fia – akit gyerekkora óta versenyzőnek nevelt – írta be a történelemkönyvbe.

„Ez remek együttműködés, és a Red Bull juniorcsapatának kiterjesztése – kommentált Marko. – Idő kérdése, hogy egymásra szervezzék a juniorok versenyeit, és akkor nem láthatom őket, ezért megkértük (Verstappent), hogy lenne-e ideje és kedve elmenni bizonyos versenyekre a mi megbízásunkból.”

Marko szerint Verstappen első versenye a pau-i F3-as hétvége lesz a Red Bull képviseletében, de később ennél is nagyobb szerepet szánnak neki.

„Jos mindig is mélyen beágyazódott a gokartosok közé – emlékeztetett. – Ő nem csak edzi a versenyzőket a tapasztalatával, de a csapatokra is odafigyel. Max képességeinek fejlesztése terén nyilvánvaló sikert ért el.”

Megint kilépéssel fenyegetőzik

Miközben Marko új versenyző megfigyelőt nevez ki, az El Confidencial hasábjain továbbra is fenyegetőzik, hogy a Red Bull kiszáll a Forma-1-ből, ha nem változik meg az F1-es motorformula. Erre legkorábban 2021-től lesz lehetőség, mert a gyártók megállapodtak az FIA-val, hogy addig biztosan megmaradnak a mostani 1,6 literes, turbós, hibrid erőforrások.

Az idén eddig nem megy jól a Red BullnakForrás: AFP/Josep Lago

„Az elképzelés nagyon egyszerű. 1000 lóerős, szabványos KERS-szel és akkumulátorral ellátott motort akarunk, aminek a fejlesztése nem kerül 15-20 milliónál többe. Legyenek hangosak, és tegyék lehetővé, hogy a pilótákon múljon a siker. Független gyártóknak, mint az Ilmornak és a Cosworth-nek is be kell tudniuk szállni, hogy mi vagy a McLaren használhassuk őket, ha akarjuk.”

Marko szerint, ha ez nem így történik, kiszállhatnak vagy kiszorulhatnak a sportból.

„Igen, mert tavaly a Mercedes és a Ferrari sem akart nekünk motort adni, a Renault-t is (Bernie) Ecclestone kényszerítette. Egyenlő helyzetet akarunk, amikor nem zsarolhatnak minket a gyártók.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!