Egyre kevésbé veszteséges a Renault F1-es csapata

Forma-1, Spanyol Nagydíj, Nico Hülkenberg, Renault
Nico Hulkenberg, team Renault Sport F1 Team during the Formula One GP of Spain 2017 celebrated at Circuit Barcelona Catalunuya on 18th September 2017 in Barcelona, Spain. (Credit: Urbanandsport / NurPhoto) -- (Photo by Urbanandsport/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
Jelentősen javult a mérlegük 2016-ban, a veszteségük az egy évvel korábbinak csupán töredéke, 3,3 millió font volt.

A Renault Forma-1-es csapata közzétette 2016-os pénzügyi beszámolóját, ami alapján tavaly igen sokat javultak pénzügyileg:

míg egy évvel korábban a Lotus irányítása alatt 57 millió font veszteséget halmozott fel az istálló, tavaly ugyanez az érték már csak 3,3 millió volt.

A forgalmuk 78,4 millió fontról 119,7-re, vagyis több mint másfélszeresére emelkedett.

A vállalat szerint a gyenge 2015-ös eredményekre hatással volt néhány egyszeri tranzakció, tavaly viszont a brexitet követő árfolyamváltozások és a szponzori megállapodások egyaránt kedvező irányba lökték a mérleget. A hitelek átcsoportosításával szintén csökkentettek a kiadásokon.

A Renault pénzügyileg is egyre jobban működik Forrás: NurPhoto/Urbanandsport/NurPhoto/Urbanandsport

A Renault a Lotus felvásárlásával tavaly indított újra önálló csapatot a világbajnokságban, ami valamivel több mint 10 millió fonttal növelte a kiadásaikat, ugyanakkor a tárgyi vagyon értéke is hasonló összeggel nőtt.

Az építkezés keretében bővítették az alkalmazottak létszámát, átlagos állományuk nagysága 475-ről 511-re emelkedett. A fizetési tételeknél ez 2 millió fontos növekedést hozott, és idén még többet költenek bérekre, mivel már több mint 600-an dolgoznak az istállónál.

A Renault egy éve csupán két vetélytársát tudta megelőzni a konstruktőri tabellán, jelenleg azonban a 7. helyen tanyáznak, két pozícióval hátrébb az áhított 5.-nél.

A Williamstől csak 4, a Toro Rossótól 7 pont a lemaradásuk, és a Spanyol Nagydíj már zsinórban a harmadik olyan verseny volt, ahol Nico Hülkenberg a pontszerzők között zárt.

A csapat ügyvezetője, Cyril Abiteboul ezúttal elégedett volt az autó teljesítményével a futamon – korábban inkább az időmérőn, az egy mért körös tempóval alapozták meg a viszonylag jobb eredményeket, és vasárnaponként relatíve gyengébbek voltak, mint szombaton. Az idei autójuk egyik gyenges az, hogy túlságosan érzékeny a széllökésekre.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!