ISOLA Mario (ita) motorsport racing manager at Pirelli tyre ambiance portrait during 2017 Formula 1 FIA world championship, Spain Grand Prix, at Barcelona Catalunya from May 11 to 14 - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
A Pirelli hétfőn átgondolja, hogy az eredeti terveknek megfelelően elviszik-e ezeket a júliusi Brit Nagydíjra. Könnyen lehet, hogy a szezonban már csak egyetlen pályán szánnak nekik szerepet.
A Pirelli Forma-1-es részlegének egy előre be nem tervezett értekezlettel kell nyitnia a hetet, mivel fejtörést okoz nekik, hogy az eredeti terveknek megfelelően elvigyék-e a kemény gumikat a júliusi Brit Nagydíjra.
Ez a keverék a hétvégi Spanyol Nagydíjon debütált az idén, ám a három nap során alig került fel az autókra,
jobbára csak péntek délelőtt, az aerodinamikai méréseknél, ellenőrző körökön használták őket a pilóták. A futamon egyetlen percig sem láthattuk a narancssárga csíkos terméket a pályán, és a versenyzők úgy ítélték, csak dísznek jó.
Ennek oka az, hogy a Pirelli az idei évre az összes gumijának az összetételét újrakeverte, amitől strapabíróbbak lettek, ám ezzel együtt a tapadásuk is romlott. A gyártó fejesei hétfőn, azaz ma a milánói főhadiszálláson összedugják a fejüket, hogy a barcelonai tapasztalatok fényében mihez kezdjenek a kemény típussal, elvigyék-e a Brit Nagydíjra.
"Jelenleg a kemény/közepes/lágy palettát kínáljuk. A megbeszélésen arról lesz szó, hogy áttérjünk-e közepes/lágy/szuperlágy leosztásra - mondta a sportprogramot irányító Mario Isola az Autosportnak. - Úgy érezzük, hogy egy fokkal lejjebb mehetünk a skálán Silverstone-ra."
"Ebben az esetben több bokszkiállás lesz."
Silverstone és a Circuit de Catalunya vonalvezetése a gumikat ért terhelés szempontjából hasonló, utóbbin a két kiállásos stratégia volt a többség által választott stratégia.
A csapatok a jövő hétvégi Monacói Nagydíjtól már maguk állíthatják össze versenyzőiknek a gumikészletet a kínálatból.
A Brit GP-re csütörtökig kell leadniuk a rendelést, de a Pirelli tanácskozása miatt későbbre tolódhat a határidő.
Isola korábban azt mondta, legközelebb Japánba viszik el biztosan a kemény gumit. Az előző években Belgiumban, Brazíliában, Malajziában is szerephez jutottak, de utóbbi helyszínen például újraaszfaltozták a pályát, amely így már kevésbé érdes, ezért a közepes keverék lehet a hétvégi kínálat legkeményebb eleme.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!