A motorok egyformán erősek? Sainz csak röhög

Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Max Verstappen, Red Bull Racing, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Ausztrál Nagydíj
VETTEL Sebastian (ger) Ferrari SF70-H team scuderia Ferrari, VERSTAPPEN Max (ned) Red Bull Tag Heuer RB13, HAMILTON Lewis (gbr) Mercedes W08 Hybrid EQ Power+ team Mercedes GP action during 2017 Formula 1 championship at Melbourne, Race Australia Grand Prix, from March 23 To 26 - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
Max Verstappenhez hasonlóan ő is úgy véli, hogy az FIA túl jóra értékelte a Renault motor teljesítményét. Szerinte az időmérőn sokkal nagyobb hátrányban vannak.

Megbotránkoztatta a Red Bullt, hogy az FIA úgy véli, a Mercedes, a Ferrari és a Renault erőforrásának teljesítménye egy szimulált barcelonai kör során 0,3 másodperces intervallumon belül van. Az F1 versenyigazgatója, Charlie Whiting szerint olyan módszertan segítségével végezték el a számítást, amit minden gyártó elfogadott, ezért az eredményt hitelesnek tartja.

Sergio Pérez már az Orosz Nagydíj hétvégéje előtt arról beszélt, hogy a Force Indiának elfogyott az előnye, amit a közvetlen ellenfeleikkel szemben élveztek a Mercedes motornak köszönhetően, de Max Verstappen gyorsan kontrázott, és rámutatott, hogy az élmezőnyben még mindig a Mercedesnél van az előny. Kisebb fáziskéséssel Carlos Sainz is beszállt a vitába.

A Red Bull nem hiszi el, hogy nem a Renault motor miatt vannak hátrányban Forrás: DPPI/Florent Gooden

„Láttam a héten a hírt, hogy az FIA szerint a legjobb három motor 0,3 másodpercen belül van, és majdnem kinevettem ezt a Twitteren – mondta Szocsiban. – Aztán jött Pérez, hogy ez így van. Majdnem kiröhögtem, és szerintem Maxot is kerülgette a nevetés. Mi és a Renault is fejlődtünk, ha ez nem így lenne, (Nico) Hülkenberg nem tartana ott, ahol, de

A Red Bull is elsősorban azt kifogásolta, hogy nem csak azokat a köröket vették figyelembe, amiket a pilóták az időmérőn, mindent beleadva teljesítenek, így árnyaltabb kép alakulhatott ki. A Mercedesről lehet tudni, hogy rövid etapokra a normális üzemmódnál magasabb teljesítményszintre is be lehet állítani az erőforrást, így az időmérőn gyorsabbak tudnak lenni a megszokott tempójuknál.

Sainz nevetségesnek tartja az eredményt Forrás: Getty Images / Red Bull Content Pool/Peter Fox

Daniel Ricciardo, a Red Bull pilótája azt mondta, pénzt is tenne arra, hogy a Renault több, mint 3 tizeddel lassabb körönként a legjobb motornál, Verstappen pedig elárulta, szerinte nem lehet úgy számolni, hogy kiveszik azokat a köröket, amelyeket speciális üzemmódokban teljesítettek. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke is ezt kifogásolta az Autosportnak.

Ez így nagyon kényelmes eljárás. Valójában elég lenne megnézni az itteni szórást, hogy kiderüljön, nem ez a helyzet – utalt arra, hogy a Red Bull 1,8 másodpercet kapott a Ferraritól az időmérőn. – Eléggé nyilvánvaló, hogy az FIA nem igazán akar ebbe belefolyni, úgyhogy kozmetikázzák a számokat.”

Gyorsulni kell

Sainz szerint, a Toro Rossónak sürgősen gyorsulnia kell, és reméli, hogy Barcelonától megkezdik a felzárkózást, mert szerinte most a Williams „simán” a leggyorsabb autó a középmezőnyben, Bahrein óta a Force India is rákapcsolt, a McLaren Hondától várható még előrelépés, ráadásul

ott van a gyári Renault is, ami az időmérőkön villog, de még nem értik, hogy mitől.

„Fogalmam sincs. Valamit a gumikkal vagy a karosszériával csinálhatnak az időmérős körök erejéig, ami hosszabb etapokon nem segít nekik, mert a versenyen semmi különösre nem képesek.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!