Vágólapra másolva!
Már 2018-tól. A japán gyártó reméli, hogy az átalakított MGU-H révén már a hétvégén leszámolnak a McLarent sújtó megbízhatósági problémákkal.

A McLarennel az MGU-H visszatérő meghibásodása szúrt ki Bahreinben, ezért a csapat a Hondával karöltve elsősorban arra fókuszált a versenyt követő kétnapos teszten, hogy kikúrálják ezeket a problémákat. Az Autosport úgy értesült, hogy Fernando Alonso és Stoffel Vandoorne is új, továbbfejlesztett, ám nem vadonatúj specifikációjú egységet kap a hétvégi Orosz Nagydíjra, amelyből a spanyol a harmadikat, a belga már a negyediket kezdi használni idén.

Ez azt jelenti, hogy Vandoorne a következő új MGU-H beszerelésekor rajtbüntetést fog kapni, és Alonsónak is már csak egy darab maradt a büntetlenül használható készletében.

"A Bahreini Nagydíj hétvégéje elszomorítóan alakult, és utána elképesztően sűrű napjaink voltak a szezonközi teszten - nyilatkozta a Honda programjának főnöke, Haszegava Juszuke. - Keményen iparkodtunk, hogy megoldjuk az MGU-H-val kapcsolatos problémákat."

A McLaren Szocsiban új MGU-H-kat kap Forrás: Steven Tee/LAT

"Úgy gondoljuk, a második tesztnapon igazolta a helyes megoldási irányt az, hogy Stoffel 81 kört meg tudott tenni."

Az első F1-es szezonját futó belga versenyző Bahreinben el sem tudott rajtolni, miután az MGU-H harmadszor is befuccsolt a hétvégén az autójában. Ő azt mondta, a teszt pozitív végkicsengése "rá és az egész csapatra bíztatóan hatott."

"Olyan lökést adott, amilyenre szükségünk volt, és rengeteg értékes információt gyűjtöttünk az általunk választott irányról. Jobb érzésekkel megyünk Szocsiba, mint ahogy Bahreinből eljöttünk az elkeserítő verseny után."

Jöhet a Sauber-Honda bejelentés

A Honda vergődésével kapcsolatban rendre felmerül, hogy segítené-e őket, ha a McLarenen kívül más csapato(ka)t is kiszolgálnának, mivel így több autóból szerezhetnének adatokat. Ehhez a wokingiak beleegyezése is kellene, de eddig nem csak ennek a hiánya, hanem

az is állt a Honda bővítésének útjába, hogy egyszerűen nem volt kapacitásuk rá.

A Milton Keynes-ben lévő bázisuk bővítésével azonban megágyaztak az ügyfélkör bővítésének, és úgy tűnik, a Sauber jövőre csatlakozhat hozzájuk. Azt a néhány évet leszámítva, amíg a BMW birtokolta, a svájci istálló 1997 óta a Ferrari partnere, de idén például nem kapják meg a legfrissebb erőforrásokat tőlük.

A Sauber is csatlakozhat a McLarenhez Forrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

A Hondát a nemrég bevezetett szabályok is kötelezhetik, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség felszólítására szükség esetén további csapatoknak adjanak motort – az FIA azt a gyártót utasíthatja erre, amelyiknek a legkevesebb az ügyfele (azonos érték esetén sorsolással döntenek), márpedig jelenleg ez a Honda.

Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója kijelentette: bár lenne ára, nem mondanának ellent az FIA felkérésének. "Bármi történjék, egymás partnerei vagyunk. Valamikor olyan is lesz, hogy (a Hondának) el kell látnia egy második csapatot, és úgy vélem, nekünk támogatnunk kell ezt - mondta. - Ugyanakkor biztosítani akarjuk, hogy ez ne érintse hátrányosan a mi együttműködésünket."

Az Autosport információi szerint napokon belül be is jelenthetik a Sauber-Honda frigyet. A gyártóknak május 6-ig kell jelezniük az FIA felé, hogy a következő szezonban mely csapatoknak adnak motort.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!