Újjászületik a Red Bull autója Barcelonában

F1 Grand Prix of Bahrain - Qualifying P-20170415-01668 BAHRAIN, BAHRAIN - APRIL 15: Daniel Ricciardo of Australia driving the (3) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB13 TAG Heuer on track during qualifying for the Bahrain Formula One Grand Prix at Bahrai
BAHRAIN, BAHRAIN - APRIL 15: Daniel Ricciardo of Australia driving the (3) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB13 TAG Heuer on track during qualifying for the Bahrain Formula One Grand Prix at Bahrain International Circuit on April 15, 2017 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Clive Mason/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20170415-01668 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
A csapat átfogó fejlesztéseket vet be a Spanyol Nagydíjon, hogy tovább csökkentsék a lemaradásukat a Ferrarihoz és a Mercedeshez képest.

A Red Bull kezdi összeszedni magát a gyengébb idénykezdés után, amit Helmut Marko számokkal is alá tud támasztani: a Forma-1 hivatalos honlapjának adott interjúban elmondta, hogy az első versenyen még körönként 1,8 másodperc volt a hátrányuk a Ferrari és a Mercedes mögött, amit Kínában 1,3-ra, majd Bahreinre 0,9-re faragtak le.

"Javulunk, lépésről lépésre csökkentjük a lemaradást, de ennyi természetesen nem elég - jelentette ki a csapat tanácsadója. - Az irány azonban bíztató."

A Red Bull Bahreinben közelebb volt a Ferrarihoz és a Mercedeshez, de nem értették pontosan, hogy miért Forrás: Getty Images / Red Bull Content Pool/Clive Mason

"Az első teszten még renykedtünk, hogy a három élcsapat nagyjából hasonló szinten van, de a másodikon a keserű pirulát lenyelve rá kellett döbbenünk, hogy le vagyunk maradva. Szóval Melbourne és Sanghaj nem nekünk fújt ébresztőt, hanem valószínűleg inkább a kívülállóknak. Mi tudtuk, mi a helyzet."

Ugyanakkor éjt nappallá téve dolgozunk, hogy leszámoljunk a hiányosságainkkal."

Spanyolországban érkezik az átfogó frissítés

Ezúttal nem hárítják a felelősséget a motorszállítójukra, mert tisztában vannak az RB13 veleszületett gyengeségeivel. Christian Horner csapatfőnök úgy véli, még közel sem hozták ki a maximumot belőle, a beállítások tökéletesítése és a fejlesztések révén sok kiaknázatlan lehetőség rejlik benne. Erre alapozva azt reméli, hogy a szezon második felére felnőhetnek a Ferrari és a Mercedes tempójához.

Helmut Marko szerint "csak magunkat korholhatjuk a kasztni miatt", de az első komolyabb fejlesztések már a spájzban vannak: az Orosz Nagydíj utáni versenyen, Spanyolországban pályára is viszik őket. "Optimisták vagyunk, hogy jelentős lépést teszünk előre Barcelonában, ahol sok új alkatrészt bevetünk" - mondta a tanácsadó,

"számottevőnek" nevezve a frissítést, amellyel a "kasztnit teljesen megújítják."

A Renault pedig a Kanadai Nagydíjra készülhet el a tovább izmosított motorjával. A gyártó három csapata egyúttal arra is vár, hogy ismét megkapják az MGU-K idei verzióját, mivel a szezon előtt kiderült, hogy az nem megbízható, és eddig a 2016-os specifikációt kellett használniuk. Az új egység 6 kilóval könnyebb az elődjénél, és a Renault a héten tesztelte Bahreinben, hogy reményeik szerint már a következő versenyre zöld utat adjanak neki.

Sok múlik a gumikon is

Daniel Ricciardo korábban már megállapította, hogy az RB13 hátulja nem tapad annyira, mint a Ferrarié vagy a Mercedesé, és a hiányzó leszorítóerő a gumik használatában is problémát okoz.

- magyarázta, és jelzésértékűnek nevezte, hogy a bahreini futamon a Safety Car-fázis után Felipe Massa állva hagyta az alapból lassabb Williamsszel. Mindkét autó lágy gumikon ment, de Ricciardo nagyon szenvedett, hogy életre keltse sajátjait a lassú tempót követően.

Max Verstappen úgy vélte, hétvégén éppen az lehetett a csapat relatíve erős formájának titka, hogy a bahreini aszfaltcsík jobban terheli az abroncsokat, mint a melbourne-i vagy a sanghaji. "Ez a pálya keményen bánik a gumikkal, és úgy tűnik, ez egész jól passzol az autónkhoz" - mondta.

Ricciardo és Verstappen a futam elején szorosan tapadt Valtteri Bottasra, Sebastian Vettelre és Lewis Hamiltonra, de a holland az első kerékcseréje után rögtön kiesett fékhiba miatt, az ausztrál pedig nagyon visszalassult a középső etapjában a lágy gumikon, és csak ötödikként ért célba.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!