Vágólapra másolva!
A csapat számára rejtély, hogy a sorozatos meghibásodásokat követően a szerdai tesztnapon miért működött kifogástalanul a motor, holott azon semmilyen változtatást sem hajtottak végre.

A kétnapos bahreini teszt szerdai zárónapján az eddig a McLarent bosszantó gonosz szellem átköltözött a három élcsapathoz, a Ferrarihoz, a Mercedeshez és a Red Bullhoz, ott okozott műszaki problémákat. Stoffel Vandoorne ellenben 81 kört megtéve a McLaren idei legjobb tesztnapját teljesítette, a csapat nem botlott semmilyen akadályba.

Mármint ha eltekintünk attól, hogy a szakembereknek fogalmuk sincs, mitől üzemelt rendesen a változatlan specifikációjú erőforrás azután, hogy kedden 2 kör után lerobbant, és aznap az új egységgel is csupán további 15 kört tettek meg.

Eric Bouller szerint rejtély, mi hozott javulást szerdára.

"Bárcsak tudnánk... Az a gond, hogy fogalmunk sincs. Minden tökéletesen működött. A tesztlehetőséget kihasználva valójában kicsit jobban is feszegettük a határokat a beállításokkal, és minden rendben ment - nyilatkozta a wokingiak versenyigazgatója. – Így borzasztóan nehéz megérteni, hogy korábban mi volt a baj."

A McLaren több MGU-H hibát is elszenvedett a bahreini hétvégén Forrás: Origo

"A keddi nap után semmilyen sérülést sem találtunk az autón, ezért azt hiszem, komplikált lesz, hogy a Honda rájöjjön, mi ment tönkre. Lehet, hogy a kábelek kötegelésével van probléma, lehet, hogy az autóval van valamilyen rendellenesség... Nincs egyértelmű kiváltó ok."

A McLaren kínkeserves napokon van túl Bahreinben, ahol a szerelők ismét sűrűn cserélték a motorokat. A kipufogógáz energiáját hasznosító motorgenerátoruk, az MGU-H összesen négyszer ment tönkre a nagydíjhétvégén, ebből hármat Vandoorne szenvedett el, aki az utolsó eset miatt el sem rajtolhatott.

A Honda F1-es programját irányító Haszegava Juszuke úgy vélte, nem a sivatagi pályán tapasztalható magas hőmérséklet okozta a meghibásodásokat, mert „a körülmények így sem voltak annyira kemények, mint a próbapadon."

A Honda úgy tervezi, hogy versenyzőik a májusi Monacói vagy a júniusi Kanadai Nagydíjtól már használhatják a továbbfejlesztett motort, amivel reményeik szerint kiküszöbölik a vibrációs problémákat.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!