Vágólapra másolva!
A bahreini időmérőn neki sikerült bevinnie a McLarent a Q2-be, de ott tönkrement a motorja, ki kell cserélni a versenyre. A turbóhoz kapcsolódó generátor hibásodhatott meg.

A McLarent a szokásos problémába sújtotta a Bahreini Nagydíj időmérőjén: Fernando Alonso autójában tönkrement a motor. A spanyol bejutott a Q2-be – Stoffel Vandoorne-nak ez nem sikerült, 17. lett a Q1-ben –, de amikor megpróbálta befejezni az első mért körét, beütött a krach.

"Tönkrement az erőforrás - nyilatkozta. - Jó körön jártam, fél másodpercet javítottam a Q1-es időmön, de amikor ráléptem a gázra az utolsó kanyarnál, a motor lerobbant."

Így eredmény nélkül kellett visszavánszorognia a garázsba.

Mivel például a Renault párosa és Romain Grosjean kiemelkedően szerepelt, Alonso nem számított rá, hogy továbbjuthat az időmérő utolsó felvonásába, de a váratlan motorcsere miatt további nehézségeket sejt.

Alonso motorja a Q2 elejéig bírta a strapát Forrás: DPPI/Antonin Vincent

"A többiektől függően 12-14. hely környékén végezhettünk volna - mondta. -

"Ki kell cserélni a motort, és az újat nem hangolhatjuk be tökéletesen, ezért valószínűleg nem tudjuk majd maximális teljesítményen használni. Pedig az alapból sem nagy - magyarázta. - Reméljük, hogy eltaláljuk a beállításokat, de mindig hasznos legalább egy edzésen kipróbálni őket. Emiatt nehéz futamra számítok."

Megint az MGU-H lehetett a ludas

A szombati napra egyébként a McLaren Vandoorne-nek már a harmadik MGU-H egységet szerelte be az egy évben büntetés nélkül engedélyezett négyből. A Honda programját irányító Haszegava Juszuke azt mondta, úgy néz ki, Alonsónál is ez az elem romlott el, ahogy tegnap Vandoorne autójában is. "Még vizsgáljuk, mi a volt a probléma, és hogy van-e összefüggés Stoffel tegnapi gondjaival" - mondta.

A fiatal belga úgy érezte, a lehetőségekhez képest mindent kihozott az időmérőből, a versenyre pedig nem tűz ki konkrét célokat, csak ki akar maradni a galibákból.

"Kicsit drága volt, hogy nem sokat tudtunk körözni a második edzésen, mert így nehezen térképeztem fel, milyen a tapadás a pályán, és milyen érzés a szuperlágy gumikon menni. De a végeredmény többé-kevésbé olyan, ahogy vártuk - nyilatkozta.

"A köreim rendben voltak. A második kísérletemnél kicsit szenvedtem a fékkekel, blokkoltam őket párszor, ezért nem voltam magabiztos. Ugyanakkor azt hiszem, a maximumot hoztam ki a körömből."