Vágólapra másolva!
Vonzóbb lett a Forma-1 az idei autóknak köszönhetően, de Melbourne-ben aggasztóan kevés előzés volt. A Renault már most változtatna, a Red Bull inkább kivárna.

Nagyon kevés előzés volt az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon még akkor is, ha a melbourne-i pályán hagyományosan kevés a helycsere. Az F1 új sportigazgatója, Ross Brawn még a verseny előtt kilátásba helyezte, hogy felülvizsgálnák a DRS szerepét és a szakaszok hosszát, és Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója is azt mondta, minden követ megmozgatnak az előzésekért.

„Az autók megjelenése izgalmassá vált, már csak az előzés okoz kételyeket. Várjuk meg, hogy mi lesz a következő néhány versenyen, majd kiderül, hogy kell-e változtatnunk, de szerintem mindannyian nyitottak vagyunk tárgyalni. Alapvetően szerintem érdekes hely lett ez” – utalt Wolff a Liberty Media hatalomátvételére.

Hamilton beragadt Verstappen mögé Ausztráliában Forrás: AFP/William West

Az a szokatlan helyzet állt elő, hogy a Mercedes álláspontjával a Red Bull is egyetért. Csapatfőnökük, Christian Horner még nem akart ítélkezni az előzésekkel kapcsolatban, ő is várna 2-3 versenyt, hogy tisztuljon a kép, mert Ausztráliában szerinte sem volt sok előzés a korábbi években sem.

„Mielőtt álláspontot alakítunk ki, várjunk Kínáig és Bahreinig, mert ez két olyan pálya, ahol könnyebb előzni. Szerintem az jó hír, hogy a pilóták az egész versenyen nyomták a pedált, nem sokan spóroltak az üzemanyaggal, és a gumikra sem kellett annyira vigyázni. Úgy gondolom, ez pozitívum.”

Vettel szorosan üldözte Hamiltont, de támadni képtelen volt Forrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hz

Nem ilyen türelmes azonban Cyril Abiteboul a Renault Sport Racing ügyvezetője. A francia szakember kijelentette, ő még mindig a sport részének tekinti az előzést, és úgy véli, a gyorsabb autónak képesnek kell lennie a lassabb elé kerülni.

Nem akarok aggodalmaskodni, de ez már egy új Forma-1, ami mindenkit kihívások elé állít. Meglátjuk, hogyan tudunk megfelelni ennek. Ezt csapatként még lehet, hogy nem értük el, de sportként talán igen. Lehet, hogy a sport egészének fel kell ismernie, hogyan optimalizáljuk a formátumot, ami benne van az autónkban.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!