Vágólapra másolva!
Nyaksérülése után nem tudott eleget edzeni ahhoz, hogy megfelelően felkészült legyen a versenyre, ezért a Sauber leváltotta őt a pénteki szabadedzések után. A Ferrari tesztpilótája ül a helyére.

Váratlanul változott a mezőny összetétele a vasárnapi F1-es Ausztrál Nagydíj előtt: a Sauber pilótája, Pascal Wehrlein a pénteki edzések után tájékoztatta a csapatát, hogy nem elég felkészült a versenyzésre, ezért a svájci istálló inkább a Ferrari tesztpilótáját, Antonio Giovinazzit indítja.

Wehrlein az idén január végén a Bajnokok tornáján túlvállalta magát, és megcsúszott, majd felborult egy háromkerekű Polaris Slingshottal. Akkor úgy tűnt, a látványos balesetet karcolás nélkül megússza, hiszen önállóan kiszállt az autóból, és még interjút is adott, de a másnapi futamokon már nem vett részt, órákat töltött a kórházban, és az első négy F1-es tesztnapot is kihagyta.

Antonio Giovinazzi folytatja a Saubernél Forrás: AFP/Jose Jordan

Ekkor a Ferrari tesztpilótája, Antonio Giovinazzi ült a helyére a Saubernél, de az olasz pilóta visszaadta az ülést Wehrleinnek a második, négynapos tesztszakaszra, és a német pilóta semmilyen jelét nem mutatta annak, hogy ne bírná az idei autók által támasztott, megnövekedett fizikai terhelést. Az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzései után viszont jelezte a csapatnak, hogy

nem elég edzett még a folytatáshoz.

„Az edzettségi állapotom még nem olyan, amilyennek lennie kellene egy teljes versenytávhoz a tréningek terén kialakult lemaradásom miatt. Ezt tegnap este mondtam el a csapatnak is. A Sauber F1 Team ezután úgy döntött, hogy nem vállalnak kockázatot. Kár érte, de ez a legjobb döntés a csapat számára” – foglalta össze Wehrlein.

Jarno Trulli 2011-es visszavonulása óta az első olasz pilóta a mezőnyben Forrás: WRI2/Jad Sherif

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke méltatta Wehrlein nyitott és profi hozzáállását, szerinte a döntés „biztosan nem volt könnyű számára, és aláhúzza a csapatjátékosi értékeit. A lényeg, hogy elég fitt legyen, úgyhogy egy ilyen helyzetben nem vállalunk szükségtelen kockázatokat.

Adam Cooper szakújságíró szerint Wehrlein hozzátette, számára is csak a tegnapi szabadedzéseken derült ki, hogy egy versenytávot nem fog kibírni az autóban: „Úgy éreztem, hogy minden oké, de nem egy teljes versenyen. Az ember máskor nem vezet versenykörülmények között. Tegnap a hosszabb etapok során jobban érezni lehetett a helyzetet, mint a teszteken és a rövid etapok alatt."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!