Vágólapra másolva!
Az átírt szabályok miatt megváltozó autók a DRS hatékonyságát is befolyásolják, de a teszteken és Melbourne-ben nem tudják lemérni, hogy kell-e változtatni a használat szabályain.

Az első két futam tapasztalatai alapján felülvizsgálják a DRS-t a Kínai Nagydíj után, árulta el Charlie Whiting, az F1 versenyigazgatója Melbourne-ben. A DRS (Drag Reduction System) egy állítható hátsó szárny az autókon, a pálya bizonyos pontjain az üldöző autó használhatja, hogy a légellenállás csökkentésével közelebb kerülhessen a támadott ellenfeléhez.

Az eszköz mesterségesen segíti az F1-es előzések végrehajtását, ezért sokan nem kedvelik, de olykor feldobja a versenyeket. Azt viszont nem tudták eddig lemérni, hogy az új, nagyobb légellenállású autókkal is jól működik-e, csak a két futam után döntenek majd, hogy kell-e változtatni rajta.

Aktivált DRS Sebastian Vettel autóján Forrás: Picture-Alliance/AFP/Hoch Zwei

„Most nem látunk lényeges változást, ezért úgy gondoljuk, hogy az első két futam után kell átnézni a helyzetet” – mondta Whiting, aki kiemelte, hogy Melbourne-ben nem elég hosszúak az egyenesek ahhoz, hogy meg lehessen ítélni a DRS hatását.

„Pár évvel ezelőtt bevezettük a második DRS zónát egy érzékelési pont megtartásával, vagyis próbáljuk közelebb hozni az autókat az elöl haladóhoz, majd a második szakasznál ennél is többet elérni. Ez eddig viszonylag jól bevált.”

Nem lesz könnyű előzni Forrás: Anadolu Agency/2017 Anadolu Agency/Asanka Brendon Ratnayake

A DRS-t sokan nem kedvelik, mert mesterségessé teszi a versenyzést, és az üldözött pilóták sokszor tehetetlenek ellene. Ross Brawn, az F1 nemrég kinevezett sportigazgatója korábban azt mondta, megvizsgálják, hogyan lehetne izgalmasabbá tenni a versenyeket DRS nélkül is, de nem ígért időpontot az eszköz kivezetésére.

Több pilóta is arra számít, hogy az idén nehezebb lesz előzni az F1-ben, de sokan „igazibb” helycserékre számítanak, mert a korábbiaknál jobban meg kell majd dolgozni azért, hogy átverekedjék magukat az ellenfeleiken.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!