A Red Bull bemutatta az autót, amitől sokan azt várják, hogy megtöri a Mercedes három éve tartó, szinte zavartalan győzelmi sorozatát. A szabálymódosításoknak köszönhetően az RB13 ismét lehetőséget teremtett a mezőny legismertebb tervezőzsenijének, Adrian Newey-nak, hogy olyan autót készítsen, ami visszasegítheti a korábbi világbajnok csapatot az élre.
Az idei előírások a korábbiaknál nagyobb súlyt fektetnek az aerodinamikára, ez kedvezhet Newey-nak és stábjának, nagy kérdés azonban, hogy miként változik az erőforrás jelentősége, hiszen a megnövekedő légellenállás miatt lehetséges, hogy a lóerők száma még fontosabb lesz.
A Renault új motorral készült a 2017-es szezonra, ennek teljesítménye is döntő szempont lehet a világbajnoki címért folyó versenyben. A csapat korábbi becslése szerint 3 százalékos hátrányt még ledolgozhatónak tartanak az autó karosszériájának fejlesztése révén.
Helmut Marko, a csapat keménykezű tanácsadója és a versenyzők első számú mentora tavaly remek lapot húzott, amikor rábízták Max Verstappenre a Red Bull egyik autóját, hiszen a holland pilóta rögtön győzelmet szerzett, és több dobogós helyet is elért. Marko szerint védence felkészült a világbajnoki címért folyó csatára is, hiszen már pályafutása harmadik F1-es szezonjára készül.
„A kockázatvállalása előnyt hoz majd, mert a többiek tudni fogják, hogy vigyázni kell vele, előzni próbál majd, úgyhogy semmi hülyeséget nem lehet tenni ellene. Így a kockázat is kisebb lesz, bár tényleg volt már néhány hajmeresztő pillanata, viszont csak egyszer törte össze az autót Monte-Carlóban. Vagyis… Igazából három, de mindegyik egy versenyhétvégén volt, minden más rendben ment.”
Marko kijelentette, mindkét pilótájuk képes lehet a világbajnoki cím elhódítására,
hiszen „ne feledkezzünk meg (Daniel) Ricciardóról sem, aki szintén nagyon versenyképes, és igen erős. Párosként vagy két igen gyors pilótával hiszünk abban, hogy küzdhetünk a világbajnokságért.”
A Red Bull a márkától megszokott odamondással mutatta meg a világnak az RB13-at, ami „valakinek balszerencsét hoz” majd. A babonások sokszor a balszerencsét társítják a 13-as számhoz, ezért a versenysportban kerülni is szokás, de
a Red Bull a csapat történetének 13. autója esetén sem tett kivételt, inkább felvállalták a baljós számot.
Bár a közvélemény egy része forradalmi autót várt Adrian Newey tervezőcsapatától, az RB13 inkább részleteiben izgalmas, különösen a lyukas orrkúp, a keréktárcsák és a hátsó szárny különleges, az idei autók elmaradhatatlan kelléke, a cápauszony viszont – talán szándékosan – igen kiforratlannak tűnik.
„Amikor ilyen nagy szabályváltozások történnek, mindig több ötlet merül fel, mint amire idő van – nyilatkozta Newey. – A többi csapathoz hasonlóan mi is szűkölködünk a forrásokban. Nem indulhatunk el minden irányba, prioritásokat kell meghatároznunk. Idővel elválik, hogy a helyes dolgokat állítottuk-e a középpontba, vagy sem.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!