Vágólapra másolva!
Lewis Hamilton azt mondja, még soha nem látott olyan részletgazdag F1-es autót, mint az új W08. Már ki is próbálta, és a viharos szélben fennakadás nélkül tette meg vele az első köröket. Délután új csapattársa, Valtteri Bottas kerül sorra.

A Mercedes silverstone-i garázsából csütörtökön 360 fokos kamerával, élőben közvetítették a YouTube-on, ahogy Lewis Hamilton és a visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg helyére lépő Valtteri Bottas leleplezi a csapat 2017-es versenyautóját. Hamilton délelőtt már ki is próbálta az új W08-at, amely ránézésre egyértelműen a legkifinomultabb az eddig bemutatott idei modellek közül, és elégedett volt az első benyomásaival.

„Hihetetlen érzés volt beleülni, nagyon büszke vagyok a csapatra. Tegnap pillantottam meg először az autót, ahogy végleg összerakták – mondta.

Hamilton hangsúlyozta, hogy a csütörtöki csak egy filmforgatással egybekötött bejáratás volt, nem igazi teszt, de a tapadást a nedves aszfalt ellenére óriásinak érezte. Ez egyébként magától értetődő, hiszen az idei szabályoknak köszönhetően az összes autó sokkal gyorsabb lesz a tavalyinál, a tempós kanyarokban kb. 25%-kal nő az oldalterhelés.

Hamilton és a W08 Silverstone-ban Forrás: Daimler

„Ez nem teszt volt, csak egy másik autó mögött mentem, amiből filmeztek, és megtettünk pár kört, hogy megnézzük, minden jól működik-e – magyarázta Hamilton. – A végén próbáltam kicsit gyorsabban hajtani, de borzasztóan erős volt a szél. Ez az autó ergonómiai szempontból nagyon hasonlít a tavalyihoz, csak nagyobb és erősebb nála. Igazi fenevad."

„A nagy kérdés az, hogy hol vannak az autó és a gumik igazi határai – tette hozzá. – Mikor válik túl- vagy alulkormányzottá, fékezéskor mikor blokkolnak a kerekek? Hogyan lehet bekapcsolni ezeket a gumikat: egy vagy két melegítő körre van szükségük, meddig bírják a strapát? A gumik nagyobbak és nehezebbek lettek, úgyhogy a kerékcserét végző szerelőknek is erősíteniük kellett..."

Délután kipróbálhatja az autót Bottas is, aki most fog először vezetni egy Ezüstnyilat, miután későn, csak a télen igazolt át a Williamstől a Mercedeshez.

„Ez nagy nap nekem és a csapatnak is – jelentette ki a finn. – Most végre valóságnak tűnik, hogy itt vagyok, hiszen alig egy óra múlva vezethetem az autót. Elképesztően jól néz ki. Nagyon tetszik, milyen letisztult, közben mégis tele van izgalmas részletekkel hátul, az oldalsó légterelőknél, mindenhol. Eszméletlenül menő, alig várom, hogy beleülhessek!"

Bottas bízik benne, hogy a csapat mérnökei minden téren ráéreztek a helyes irányra a fejlesztések során. A Mercedes F1-es alakulatának igazgatója, Toto Wolff biztatónak tartja, hogy a W08 zökkenőmentesen teljesítette az első köreit.

„Tavaly hétről hétre meg kellett kérdeznünk magunktól, hogy mikor helyezzük át a hangsúlyt a 2017-es fejlesztésekre, meddig és milyen erőforrásokat kell még fordítanunk a 2016-os autónkra – mondta. – De fantasztikusan intelligens szakembereink vannak, akik rengeteget dolgoztak ezen az autón. Persze majd csak a pályán derül ki, hogy a többiekhez képest hogy állunk."

A W08 tele van jellegzetes részlettel Forrás: Daimler

Wolff hozzátette, hogy az összeszerelt W08 látványa az egész csapatot letaglózta. Az elmúlt három szezonban elért sikerek, a zsinórban szerzett három egyéni és három konstruktőri cím után az új évet izgatottan várják, úgy érzik, nincs rajtuk nagy nyomás.

„Elég szerencsések vagyunk ahhoz, hogy most a mi csapatunk legyen a mérce" – mutatott rá, az új szabályrendszerrel kapcsolatban hozzátéve:

A csapatok jövő hétfőn, Barcelonában kezdik meg az éles tesztelést.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!