Vágólapra másolva!
Pierre Wache és Dan Fallows nem osztja a félelmeket, amelyek szerint az idén még a korábbiaknál is nehezebb lesz előzni az F1-ben. Paul Monagham épp az ellenkezőjére számít.

Megoszlanak a vélemények azzal kapcsolatban, hogy az idei új technikai szabályok vajon több vagy kevesebb előzést hoznak majd az F1-ben. Az autók aerodinamikai és mechanikai tapadása is jobb lesz, de sokan attól tartanak, hogy még nehezebb lesz üldözni velük. A Red Bull vezető technikai szakemberei optimistán várják a szezon kezdetét.

„A 2017-es autó láthatóan agresszívabban néz ki, szélesebb, és izmosabbnak tűnik a nagyobb kerekek miatt. Lehet azt mondani, hogy a szélesebb autó miatt nehezebb lesz előzni, de az aerodinamikai hatása, a nagyobb légellenállás és a hosszabb padlógázas szakaszok miatt az új környezetben a korábbi éveknél több előzési lehetőség nyílhat – mondta Pierre Wache, teljesítménymérnök.

Az előzés fontos eleme a futamoknak Forrás: DPPI media/Florent Gooden

Az aerodinamikai részleget vezető Dan Fallows úgy vélte, „az autók minél nagyobb leszorítóerőt hoznak létre, annál jobban érinti őket a légellenállás, ezért

Nagy kérdés viszont, hogy az új gumik mennyire befolyásolják a helyzetet, hiszen a korábbi évektől eltérően a Pirelli tartósabb, lassabban elkopó abroncsokat készít a mezőnynek, és arra számítanak, hogy általában egy bokszkiállással lehet majd teljesíteni a futamokat.

a korábbi generációknál, és ez nem feltétlenül baj. Szerintem ez jót tesz majd. Lehetséges, hogy több előzés lesz” – reménykedett Paul Monaghan, az autó főmérnöke.

Remélik, hogy minden rendben lesz

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke izgalommal várja a tesztelés megkezdését, ami egy hét múlva esedékes, miután vasárnap az utolsók között bemutatják az RB13-ast. Horner szerint igaz a régi mantra, hogy a gyorsnak látszó autók általában azzá is válnak, de elismerte, „mindig nyugtalan pillanat”, amikor az autó először elhagyja a garázst, és kihajt a bokszutcába.

– viccelt Horner. – Izgalmas a pillanat, amikor egy autót leleplezünk, és persze a tesztelés is. Az embereket beszippantja, hogy ki, mint csinál éppen, milyen üzemanyagszintekkel, ki fut versenyszimulációkat. Mégis ez valójában lényegtelen, mert az embernek a saját dolgával kell foglalkoznia. Melbourne-ig még úgyis megváltozik minden.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!