Társoldalunk:

A Ferrari szabályváltozásért lobbizik az FIA-nál

2017.02.15. 13:16

A McLaren versenyigazgatója, Eric Boullier szerint liberalizálni kellene a futóműfejlesztést az F1-ben, mert az idén túl nagy szerepe van a szabályértelmezésnek. Ez is problémák forrása lenne.

Várhatóan egy irányelv kiadásával tisztázza majd az FIA, hogy nem támogatják az FRIC néven emlegetett, trükkös futómű megoldás fejlesztését, de formálisan nem tilthatják be a konstrukciót, ezért ha valaki beveti az Ausztrál Nagydíjon, az ellenfelek óvást nyújthatnak be. Úgy tudni, hogy a Mercedes és a Red Bull előnyben van e téren, a Ferrari pedig állásfoglalásokat kért az ügyben.

A csapatok technikai szakemberei nemrég egy megbeszélésen próbáltak konszenzusra jutni, de ez nem sikerült, mert teljesen eltérő elképzeléseik vannak. Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója úgy vélte, ismét engedélyezni kellene az 1993 végén betiltott aktív felfüggesztést, ami nagyban hozzájárult a Williams 1992-es és 1993-as világbajnoki címéhez.

A Ferrari a pályán kívül is próbálja megkerülni az ellenfeleket

Forrás: AFP/Yuri Cortez

„A futóművek kérdése elég mókás – mondta. – Talán hagyni kellene az egészet, és lemásolni az utcai autók megoldását, vagyis visszahozni az aktív felfüggesztést, akkor legalább lezárjuk a vitát. Manapság minden a szabályok értelmezéséről szól, az ember utána elkezd erőltetni egy koncepciót, ami láthatjuk, hogy különbözhet egy másik interpretációtól.”

Régóta napirenden van

„A Ferrari ezért próbálja nyomni a saját véleményét, és visszaigazoltatni azt az FIA-val. Most ennek a kellős közepén vagyunk, sőt a csapatok többsége vélünk is kapcsolatba lépett ezzel kapcsolatban. A

Ferrari másként értelmezi, hogy mit szabad csinálni, próbálják átnyomni a saját álláspontjukat, és ez nyilvánvalóan nem tetszik más csapatoknak.”  

Az aktív felfüggesztés térnyerése a többi vezetéstámogató rendszer megjelenésével együtt nagy port kavart a Forma-1-ben. A ’90-es évek elejének szupersztárja, Ayrton Senna „elektronikai háborúnak” nevezte a trendet, és kifogásolta, hogy csökkent a versenyzők szerepe. Az ellenérdekeltek később úgy vélték, az 1994-es szezon előtt veszélyes volt betiltani a fejlesztéseket.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!