hirdetés

Ingoványos terepre lépett a Honda az új motorral

2017.02.14. 14:08

F1-es programjuk vezetője szerint erősebb lehet az újratervezett motorjuk a 2017-es szezon során, de nem biztos, hogy már az idén ki tudják hozni belőle a várt előrelépést.

A harmadik közös szezon kezdődik a McLaren és a Honda újkori házasságában, amely során az első két év általában csak keserűséget hozott, hiszen az autók teljesítménye olykor még a középmezőnytől is elmaradt, és 41 futam alatt nem sikerült eljutni a dobogóig. A Honda tavaly leváltotta az F1-es program vezetőjét, az idén pedig az erőforrást is teljesen újratervezték.

A Honda korábban görcsösen ragaszkodott az általuk „size zero” néven emlegetett koncepcióhoz. Ennek lényege, hogy az erőforrást a lehető legkisebb helyre próbálták összezsúfolni, sajátos elrendezést alkalmaztak, így aerodinamikai előnyt próbáltak kiharcolni a McLarennek, de ez végül az erőforrás teljesítménye és megbízhatósága terén ütött vissza.

Új szív kerül a McLaren Hondába

Forrás: AFP/2016 Getty Images/Mark Thompson

F1-es programjuk vezetője, Juszuke Haszegawa az Autosportnak elismerte, „nagyon nagy kockázatot” vállaltak azzal, hogy a 2017-es szezonra teljesen új motort dolgoztak ki.

Nem sokat tudunk még az új koncepcióról. Azt igen, hogy növelni fogja a teljesítményünket, de az rizikós, hogy az idén ki tudjuk-e ezt használni.”

A Honda munkáját az idén segíti, hogy eltörölték a zsetonrendszert, így a gyártók különösebb megkötések nélkül fejleszthetik a nem szabványosított alkatrészeket, azonban továbbra is él a szabály, hogy büntetlenül csak négy egységet lehet beszerelni az autókba a szezon során.

Alonso mindent megpróbált, de a McLaren Hondával még csak a 4. helyig jutott

Forrás: AFP/Andrej Isakovic

„A belső égésű motorra kell összpontosítanunk az idén – szögezte le Haszegawa. – Ha magán a motoron javítunk, és ezzel növeljük a kipufogógáz energiáját, akkor fejlesztenünk kell a turbinát is, különben nem tudjuk elérni a kívánt szintet a visszatáplálás terén.”

„El kell még végeznünk néhány tesztet, lesznek bukkanók is. Remélem, megtaláltuk a helyes irányt, és azokat az összetevőket, amikkel foglalkoznunk kell. Nem könnyű összehangolni az elemeket, hogy kihozzuk a legtöbbet a belső égésű motorból.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

    Ajánlat
    Ajánlat
    Ajánlat
    hirdetés
    hirdetés
    hirdetés