Ingoványos terepre lépett a Honda az új motorral

Forma-1, Mexikói Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren
MEXICO CITY, MEXICO - OCTOBER 29: Fernando Alonso of Spain driving the (14) McLaren Honda Formula 1 Team McLaren MP4-31 Honda RA616H Hybrid turbo on track during final practice for the Formula One Grand Prix of Mexico at Autodromo Hermanos Rodriguez on October 29, 2016 in Mexico City, Mexico. Mark Thompson/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
F1-es programjuk vezetője szerint erősebb lehet az újratervezett motorjuk a 2017-es szezon során, de nem biztos, hogy már az idén ki tudják hozni belőle a várt előrelépést.

A harmadik közös szezon kezdődik a McLaren és a Honda újkori házasságában, amely során az első két év általában csak keserűséget hozott, hiszen az autók teljesítménye olykor még a középmezőnytől is elmaradt, és 41 futam alatt nem sikerült eljutni a dobogóig. A Honda tavaly leváltotta az F1-es program vezetőjét, az idén pedig az erőforrást is teljesen újratervezték.

A Honda korábban görcsösen ragaszkodott az általuk „size zero” néven emlegetett koncepcióhoz. Ennek lényege, hogy az erőforrást a lehető legkisebb helyre próbálták összezsúfolni, sajátos elrendezést alkalmaztak, így aerodinamikai előnyt próbáltak kiharcolni a McLarennek, de ez végül az erőforrás teljesítménye és megbízhatósága terén ütött vissza.

Új szív kerül a McLaren Hondába Forrás: AFP/2016 Getty Images/Mark Thompson

F1-es programjuk vezetője, Juszuke Haszegawa az Autosportnak elismerte, „nagyon nagy kockázatot” vállaltak azzal, hogy a 2017-es szezonra teljesen új motort dolgoztak ki.

A Honda munkáját az idén segíti, hogy eltörölték a zsetonrendszert, így a gyártók különösebb megkötések nélkül fejleszthetik a nem szabványosított alkatrészeket, azonban továbbra is él a szabály, hogy büntetlenül csak négy egységet lehet beszerelni az autókba a szezon során.

Alonso mindent megpróbált, de a McLaren Hondával még csak a 4. helyig jutott Forrás: AFP/Andrej Isakovic

„A belső égésű motorra kell összpontosítanunk az idén – szögezte le Haszegawa. – Ha magán a motoron javítunk, és ezzel növeljük a kipufogógáz energiáját, akkor fejlesztenünk kell a turbinát is, különben nem tudjuk elérni a kívánt szintet a visszatáplálás terén.”

„El kell még végeznünk néhány tesztet, lesznek bukkanók is. Remélem, megtaláltuk a helyes irányt, és azokat az összetevőket, amikkel foglalkoznunk kell. Nem könnyű összehangolni az elemeket, hogy kihozzuk a legtöbbet a belső égésű motorból.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!