Társoldalunk:

Elbocsátásokat hozhat az F1-es költségplafon

2017.02.13. 17:19

A Williams szerint nekik kedvezne, ha nem lehetne mértéktelenül költekezni az F1-ben, úgy vélik, a nagyobb istállókat visszavetheti a nadrágszíj meghúzása.

A Liberty Media hatalomátvétele óta ismét téma lett az F1-ben a költségplafon esetleges bevezetése. Az ötletet még Max Mosley, az FIA korábbi elnöke vetette fel, és bár négy mára csődbe ment csapatot be is csalogatott vele az F1-be, a résztvevők költségvetéseinek maximalizálása eddig lényegében nem valósult meg.

Az F1 új tulajdonosa viszont nem szeretné, ha továbbra is a csőd szélén egyensúlyoznának a kisebb, független csapatok. Csökkentenék a függőséget az autógyártóktól, viszont a 2020-ig érvényes szerződések miatt nem tudják egyszerűen megemelni vagy átrendezni a csapatoknak járó jogdíjakat.

A Williams a nagyobb csapatok körében is próbál versenyképes maradni

Forrás: AFP/Karim Sahib

Ross Brawn, az F1 új sportigazgatója a Williamst és a Force Indiát jelölte meg követendő példaként, és a grove-i istálló csapatfőnök-helyettese, Claire Williams szerint a költségplafon illeszkedne is az általuk követett üzleti filozófiához.

A Liberty felvetette, hogy szeretnék kiegyenlíteni a bevételek elosztását, hogy a sport fenntarthatóbb legyen a jövőben

– mondta a SPOBIS konferencián, Németországban. –  A Williams független csapat, és a költségvetésünk félúton jár a sportban résztvevő többi csapathoz képest. Ez érdekessé teszi a jövőnket, mert ha kiegyenlítődik a bevételek elosztása, az nyilvánvalóan kedvező lesz számunkra.”

A Ferrari kiemelt státuszt élvez

Forrás: AFP/Andrej Isakovic

A Ferrari F1-es csapata évente nagyságrendileg 413 millió dollárból gazdálkodik, a Williamsnél ugyanez az érték 131 körül lehet, ráadásul a Scuderia 70 milliót kap csak azért, hogy benevez az F1-be, és összességével 105 millióval keres többet az F1-ben, pedig az eredményeik mostanában nem számottevően jobbak a Williams által elérteknél.

Mi a középső tartományból is kitűnünk, miközben a nagyobb csapatoknak lehet, hogy megszorításokkal kell majd élniük, ha felső határt szabnak a foglalkoztatottak számának vagy a költségvetésnek. Alig várjuk, hogy tárgyalóasztalhoz üljünk és megvívjuk a csatákat” – mondta Williams.

A McLaren korábban szintén támogatta a költségplafon bevezetését, a Ferrari viszont elnöke, Sergio Marchionne azonban azt mondta, szerinte a csapatok megtalálják a módját annak, hogy elkölthessék a pénzt, amit az F1-re szánnak.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

    Ajánlat
    Ajánlat
    Ajánlat