Vágólapra másolva!
Helmut Marko finoman ismét nyomást gyakorol a Renault-ra, amitől a Red Bullnál azt várják, hogy felülmúlják a Ferrari teljesítményszintjét. A franciák főnöke óvatosan ígérgetett.

Bár az idén a megváltozó külsejű autók kerülnek az F1 középpontjába, az erőforrások szerepe továbbra is jelentős marad. A Renault és a Honda a hírek szerint teljesen újratervezte a motorját a 2017-es szezon előtt, és a Red Bullnál azt várják, hogy a beszállítójuk már a szezon elején utoléri a Ferrari erőforrásának teljesítményét.

Helmut Marko korábban élesen bírálta a Renault munkáját, ezúttal csak finoman üzent a francia autógyártónak, ami az idén a gyári istálló és a Red Bull mellett a Toro Rossót is kiszolgálja.

Tavaly rendszeresen megküzdöttek egymással Forrás: Picture-Alliance/AFP/Hoch Zwei

„A Renault motor a Ferrari szintjén lesz, hacsak (a Scuderia) nem lép egy nagyot. Ígéretesnek tűnik, hogy az élpilóták között csökkennek a különbségek. A szezon európai szakaszától jó formában kellene lennünk – mondta a Red Bull tanácsadója. –

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke januárban azt mondta, esélyesek lehetnek a győzelemre, ha a Renault erőforrásának teljesítménye 3%-os tartományon belülre kerül a Mercedeshez képest. Az Ezüstnyilak szívéről már tavaly azt sejtették, hogy az átlépte az 1000 lóerős rendszerteljesítményt, Cyril Abiteboul, a Renault Sport Racing ügyvezetője azonban azt mondta, ők még nem tartanak itt.

Vajon a Mercedes ellen mire mennek? Forrás: AFP/Yuri Cortez

„Szerintem az erőforrások csúcsteljesítménye 900-950 lóerő között lesz – beszélt általánosságban az Auto Motor und Sportnak. – Kissé túl optimistának tűnik, hogy a csapatok már 1000 lóerővel számolnak. Szerintem ezt még a Mercedes sem fogja elérni, de mindenképpen megvalósíthatónak tűnik a mostani szabályokkal is.”

Abiteboul elismerte, hogy az idei szezon elején még nem tudják utolérni a Mercedes teljesítményét.

„Azt viszont szeretnénk hinni, hogy elég közel kerülhetünk, így a Red Bull megküzdhet velük, ha jó autót építenek. Biztos vagyok abban, hogy jó munkát végeznek. A célunk, hogy 2018-ban megelőzzük a Mercedes motorját. Néhány radikális megoldással az élre ugorhatunk, de nem a mostani szezon alatt. Több időre van szükségünk.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!