hirdetés

Egy frászt lesz szorosabb a Forma-1

2017.02.10. 19:23

A Williams korábbi technikai igazgatója, Patrick Head nem hiszi, hogy nagy izgalmakat hoznak az új szabályok.

Bár a Forma-1 technikai szabályait nem kifejezetten a Mercedes uralmának érdekében változtatták meg erre az évre, az ilyen módosításoktól kimondva-kimondatlanul gyakran azt is várják, hogy felboruljanak az erőviszonyok. Így történhet ez az idén is, a Williams társalapítója és egykori technikai igazgatója, Patrick Head szerint azonban naivitás azt hinni, hogy ez kitörési lehetőséget kínál a kis csapatoknak.

Ha valaki azt gondolta, az új szabályok összehúzhatják a mezőnyt, annak kövek vannak a fejében

– mondta a Guardiannek a nyugdíjas mérnök. – A jelentős változások mindig a nagyoknak kedveznek. Nekik vannak bőségesebb erőforrásaik, így ők képesek párhuzamosan tervezni és fejleszteni az új autójukat a meglévő mellett."

Az olyan kisebb csapatoknak, mint a Williams, nincs esélyük a nagyok ellen

Forrás: AFP/Karim Sahib

„Nekik 750 emberük van, míg a Force Indiának mondjuk csak 350, vagyis természetes, hogy a nagy csapatok többre lesznek képesek. Nonszensz, hogy szorosabbá válik a küzdelem."

A Pirellinek az istállóktól a gumik fejlesztéséhez kapott adatok jóvoltából már vannak sejtései az idei autók képességeiről, tehát közvetve az erőviszonyokról is, a cég sportprogramját irányító Paul Hembery azonban nem árul el konkrétumot róluk. A motorsport.com-nak nyilatkozva általánosságban mindössze annyit jegyzett meg, hogy „vannak csoportok, amelyeken belül kicsik a különbségek, de azért van szórás."

Az első tíz viszont nagyon sűrű."

„Vajon lesz, aki egy lépéssel a többiek előtt jár? Valószínűleg igen, mert a szabálymódosítások idején mindig így volt. Ezúttal is erre érdemes számítani."

Head egyetért azzal a már többek által hangoztatott véleménnyel, hogy a motorteljesítmény az eddiginél is többet fog számítani, mert a nagyobb leszorítóerőnek és gumiknak köszönhetően gyakrabban fogja az korlátozni a gyorsulást.

„Ha olyan szabályokat akartak volna alkotni, amelyektől a DRS-hez hasonló művi segédeszközök nélkül is több lesz az előzés, csökkenteniük kellett volna a leszorítóerőt, de ehelyett pont az ellenkező irányt választották" – mutatott rá.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

    Ajánlat
    Ajánlat
    Ajánlat
    hirdetés
    hirdetés
    hirdetés