Társoldalunk:

Távozik a Renault F1-es csapatának főnöke

2017.01.11. 10:48

Fred Vasseur saját alakulatával, az ART-tal az alacsonyabb kategóriákban sikeres volt, de a francia autógyár istállójának menedzsmentjével nem értett egyet a követendő irányban.

Leköszön posztjáról a Renault F1 Team csapatfőnöke, Fréderic Vasseur, jelentették be szerdán. A francia szakembert a 2016-os szezon kezdete előtt nevezték ki az istálló élére, miután az autógyár a Lotust megvásárolva a tél folyamán gyári alakulattal tért vissza a Forma-1-be.

Fred Vasseur egyetlen szezon után távozikForrás: AFP/Franck Fife

A tulajdonosváltás lóhalálában zajlott, és mivel az anyagi gondokkal küszködő Lotus előzőleg leépítette a személyi állományt és az infrastruktúrát, nem is volt zökkenőmentes. A Renault átfogó fejlesztésekbe kezdett, hogy az élcsapatoktól elvárható szintre tornázza fel humán és technikai erőforrásait, de ez a folyamat sem alakult simán, mert a neves szakemberek vonakodtak Enstone-ba igazolni.

Ennek az volt a fő oka, hogy úgy érezték, a csapatnál fejetlenség van, a menedzsment nem jelöli ki egyértelműen az irányokat.

Sajtóértesülések szerint ezért mondott le Vasseur is, akit pedig nagy csinnadrattával igazoltak le, hiszen saját csapatával, az ART Grand Prix-vel éveken át sikert sikerre halmozott az utánpótláskategóriákban. A vezérkar többi tagjával ugyanakkor nem értett egyet a követendő iránnyal kapcsolatban.

FRED VASSEUR PORTRÉJA

„Miután az első szezon az F1-es csapat újraindításának és újjáépítésének jegyében telt, a Renault Sport Racing és Fréderic Vasseur közös megegyezéssel úgy döntött, a mai nappal elválnak az útjaik" – áll a közleményben.

Mindkét fél elkötelezett marad a mellett, hogy megmaradjon az eddigi, jó munkakapcsolatuk, amely a jövőben új formát ölthet."Sokan úgy látták, a Renault Sport menedzsmentjében nincsenek elég egyértelműen leosztva a szerepek: míg a csapatot Vasseur irányította, az ügyvezető igazgató, Cyril Abiteboul hatásköre kívülről nem tűnt kellően behatároltnak. Sergio Pérez is emiatt nem igazolt át hozzájuk, Nico Hülkenberget viszont végül sikerült elcsábítaniuk a Force Indiától a távozó Kevin Magnussen helyére.

Bár a motorok terén a Renault tavaly – részint az előkamrás gyújtás megvalósításának köszönhetően – közelebb került a Mercedeshez és a Ferrarihoz, az autójuk csak a középmezőny végébe tartozott, így elismerték, hogy a vártnál is nehezebben alakult számukra a 2016-os szezon. Mindössze 8 pontot tudtak összekaparni, amivel csak a Saubert és a Manort előzték meg a konstruktőri tabellán.

INTERJÚ CYRIL ABITEBOULLAL

Abiteboul az Origo GPhírek-nek július végén azt mondta, az idén sem várják, hogy betörnek az élcsapatok közé, az 5. hely megszerzésével már elégedettek lennének.

„Alapvetően a menedzsment középszintjén kell kiépítenünk egy erős bázist, és tapasztalt emberekre van szükségünk, akik a napi munkára vannak pozitív hatással – magyarázta. – Jobb emberek kellenek a szélcsatornába, a tervezőirodába, mindenhova."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!