Belátta a tévedését, lemásolja a Mercedest a Honda

Forma-1, Fernando Alonso, McLaren, Brazil NAGYDÍJ
14 ALONSO Fernando (spa) Mclaren Honda MP4 31 action during the 2016 Formula One World Championship, Brazil Grand Prix from November 11 to 13 in Sao Paulo, Brazil - Photo Frederic Le Floc'h / DPPI
Vágólapra másolva!
Belátták, hogy a hengersorok közé beépített axiális kompresszor nem életképes, úgyhogy inkább lemásolják a Mercedes megoldását.

A Honda 2015-ben tért vissza a Forma-1-be a McLaren oldalán, és már áprilisban kiderült, hogy a többiektől eltérő motorelrendezést választottak. Az ötletük azon alapult, hogy a turbót és az MGU-H-t a két, V-alakban álló hengersor közötti szűk helyre építették be, ami azért volt lehetséges, mert a hagyományosnak számító radiális helyett axiális kompresszort választottak.

Ezáltal vált lehetővé a hírhedt helytakarékos „size zero" koncepció, amely aerodinamikailag előnyös volt – így húzhatták feltűnően szűkre a McLarenek hátulját –, de cserébe számos műszaki problémát felvetett például a hűtéssel és közvetve a teljesítménnyel kapcsolatban is. A Honda ennek ellenére tavaly is kitartott a megoldás mellett.

Úgy tűnik, azóta mégis belátták, hogy ez az út elhibázott volt, ezért 2017-ben letérnek róla.

A motorsport.com úgy tudja, a Mercedes megoldását másolják le: a kompresszort a motor elé, a turbót pedig mögé építik be, és a kettőt a hengersorok között összekötik egy tengellyel. Ráadásul magát a belső égésű motort is átalakítják, áttérve a többi gyártó által már használt előkamrás, a Ferrariéhoz hasonlóan több fúvókás gyújtásrendszerre, amely azonos teljesítmény mellett kisebb fogyasztást tesz lehetővé.

A Honda szakít a "size zero" koncepcióval Forrás: DPPI/Frederic Le Floc H

A Hondánál úgy érzik, az ERS terén már tavaly is nagyot léptek előre, Jenson Button szerint az energia-visszatáplálás szempontjából a motorjuk az egyik legjobb volt. Összességében mégis elmaradt a teljesítménye a riválisokétól, ezért a McLaren kedvezőtlen kompromisszumokra kényszerült a beállítások terén.

Az új elrendezéssel a hajtáslánc mérete óhatatlanul megnő kissé, de az MP4-32 hátulját állítólag így is meglehetősen kicsire tudják építeni.

A koncepcióváltást egyébként az könnyítette meg, hogy 2017-re száműzték az F1-ből a zsetonrendszert, amely csak egy kvótarendszer szerint engedélyezte a motoron végzett módosításokat, ezért a teljes elrendezés megváltoztatása nagy áldozatokkal járt volna.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!