Vágólapra másolva!
A szimulációk szerint a barcelonai pálya például 70 százalékban padlógázos lesz. A nagyobb légellenállás miatt továbbra is fontosnak ígérkezik a motorerő és az alacsony fogyasztás.

Ahogy közeledik a 2017-es szezon kezdete, egyre több információ szivárog ki a Forma-1-ben az idén bevezetett új szabályok várható hatásairól. A csapatok hétpecsétes titokként őrzik, hogy a szimulációk szerint mennyivel fognak gyorsulni az autók, de a 2015-ös köridőkhöz képest a pályák többségén 4-5 másodperces különbséget prognosztizáltak.

Ennél azonban lényegesen nagyobb is lehet az előrelépés, miután már tavaly, változatlan technikai szabályok mellett 2-3 másodperccel javultak az időeredmények, és az autók erre az évre teljesen átalakulnak. A szélességük 20 cm-rel, 2 méterre nő, az első és hátsó vezetőszárny szintén szélesebb, az utóbbi 15 cm-rel alacsonyabb is lesz – a maximális magassága ezzel 80 cm-re csökken –, és ami legalább ilyen fontos, a diffúzor vége 5 cm-rel magasabbra, az eleje pedig 17,5 cm-rel előrébb kerül.

Az új gumikat eddig csak átalakított régi autókon tesztelték Forrás: Info/Calloalbanese

Mindezeknek köszönhetően a leszorítóerő jelentősen nőni fog, ráadásul az első és hátsó gumik 6 illetve 8 cm-rel szélesebbek lesznek.

Ez emeli a kanyarsebességeket, vagyis a versenyzőket az eddiginél nagyobb fizikai terhelés éri majd, a végsebesség viszont a nagyobb légellenállás miatt csökkenni, a fogyasztás pedig nőni fog.

A versenytávra vonatkozó üzemanyagkorlátot ezért 2017-ben 100-ról 105 kg-ra emelik, bár a pillanatnyi átfolyási sebesség engedélyezett maximuma marad 100 kg/ó.

A Motorsport.com egy meg nem nevezett csapattól úgy értesült, a szimulációjuk szerint a barcelonai Circuit de Catalunya a kör az új autókkal 70 százalékában padlógázos lesz. Noha az online szaklap azt írja, az eddigi érték csak 50 százalék volt, valójában 57-67 körül alakult (a McLaren tavalyi előzetese például 63 százalékot írt), de a növekedés így is számottevő.

Még a pálya 3-as kanyarját, egy elnyújtott, tempós jobbost is gázelvétel nélkül be lehet majd venni, tehát technikai értelemben már nem fog kanyarnak minősülni. Ez azonban nem feltétlenül pozitív fejlemény, hiszen

kevesebb támadási lehetőséget jelent, vagyis a képlet az lehet, hogy kevesebb előzés lesz, ugyanakkor a gyorsabb, fizikailag nehezebben vezethető autókkal megnő a kicsúszások száma,

amitől a versenyek kevésbé lesznek kiszámíthatóak.

A tavalyi Spanyol Nagydíj hétvégéjének legjobb körideje 1:22.000 volt, ami alig 2 másodperccel marad el Rubens Barrichello 2009-ben felállított, 1:19.954-es barcelonai pályacsúcsától, de 2,5-tel jobb Nico Rosberg tavalyelőtti, 1:24.681-es eredményénél. Az új aerodinamika és gumik révén az idők ennél többet javulhatnak, úgyhogy ebben az évben bőven megdőlhet a körrekord.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!