hirdetés

Hülkenberg tart az új gumik viselkedésétől

2017.01.04. 19:10

Nincs meggyőződve róla, hogy a szabálymódosításoknak köszönhetően a pilótáknak az idén a korábbinál kevésbé kell majd kíméletesen vezetniük.

Nico Hülkenberg, aki az idén a Renault gyári versenyzőjeként folytatja a pályafutását, nem biztos benne, hogy a 2017-re bevezetett szabálymódosítások izgalmasabbá fogják tenni a pályán zajló küzdelmet. Különösen az új, nagyobb gumik nem győzték meg eddig.

„Egyelőre gőzöm sincs, hogyan fognak viselkedni az új autók és gumik – ismerte el. – Ehhez még túl korán van, mert nem vezettem velük. Csak a tesztek kezdete és az első pár verseny után fogunk biztosabban tudni.

Mindenesetre remélem, hogy egy kicsit keményebben nyomhatjuk majd velük a gázt, nem kell annyira pátyolgatni őket.

Efelől azonban nem vagyok biztos."

Hülkenberg reméli, az új gumikkal több csatába lehet majd belemenni

Forrás: Sahara Force India/Sahara Force India/James Moy Photography

A Pirellikkel hagyományosan kíméletesen kell bánni, hogy sokáig rendesen tapadjanak, Hülkenberg szerint ezért a versenyzőknek eddig körültekintően meg kellett válogatniuk, hogy mikor menjenek bele egy-egy csatába. Az idén a nagyobb leszorítóerő miatt még brutálisabb lesz a terhelés, és az első gumik szélessége 24,5-ről 30,5 cm-re, a hátsóké pedig 32,5-ről 40,5 cm-re nő, de az olasz cég tavaly csak átalakított régebbi autókkal tudta tesztelni a prototípusait.

Mint a Brazil Nagydíjon újfent bebizonyosodott, az esőgumijaik egyébként is fejlesztésre szorulnának, mert már kis vízmélység esetén hajlamosan az aquaplaningra.

„Brazíliában elég drasztikus körülmények között láthattuk, hogy a gumiknak jobban meg kellene birkózniuk a pályán álló vízzel, több vizet kellene tudniuk elvezetni" – mutatott rá Hülkenberg.

„Ezzel már tisztában vagyunk egy ideje, de mivel kevés esős futamunk volt, a témát eddig nem kapták fel. Most viszont a rivaldafénybe került, mert nem igazán lehetett versenyezni. Brazíliában nem zuhogott, inkább csak szemerkélt, ez mégis elég volt az aquaplaninghoz, amely miatt nem folytathattuk a küzdelmet."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

    Ajánlat
    Ajánlat
    Ajánlat
    hirdetés
    hirdetés
    hirdetés