Vágólapra másolva!
Christian Horner szerint nagyszerű lehetőségeket tartogatnak a csapata számára. Dicsérte a Renault fejlődését is.

Jövőre megváltoznak az F1-es autókra vonatkozó aerodinamikai szabályok, és a gumik mérete is megnő. Az új előírásoktól joggal lehet azt remélni, hogy megbolygatják az erősorrendet, és a Red Bullnál arra számítanak, hogy ők a változás nyertesei között lesznek.

"A szabályok megváltoztatása felkavarja az állóvizet. Úgy gondolom, ez nagyszerű lehetőséget teremt számunkra - nyilatkozta Christian Horner csapatfőnök az ESPN-nek.

Reméljük, hogy faragunk abból a fölényből, amit a Mercedestől láthattunk."

A Red Bull kitörési lehetőséget lát az új szabályokban Forrás: DPPI/Frederic Le Floc H

A Red Bull történetesen akkor robbant be az élmezőnybe, amikor legutóbb, 2009-re jelentősen átszerkesztették a szabálykönyv aerodinamikára vonatkozó követelményeit. A csapat optimizmusát Adrian Newey fokozódó szerepvállalása is táplálhatja, aki néhány, háttérben töltött évet követően állítólag ismét nagy lelkesedéssel vetette bele magát az F1-es részleg munkájába.

Horner dicsérte a Renault teljesítményét is, amelynek köszönhetően motorerőben már nincsenek akkora lemaradásban a Mercedeshez képest, mint az előző években.

"A motor belsejét átrendezték, a tavalyi nehézségek után ez volt a kedvező változás alapja. A módosítás előnyeit az év folyamán láthattuk" - mondta, utalva vélhetően arra a speciális előkamrás gyújtási technológiára, amit először a Mercedes kezdett alkalmazni a Forma-1-ben.

"Ha folytatódik a javulás, a következő tizenkét hónapban eljuthatunk arra a szintre, ahol a V8-as motorokkal befejeztük, és néhány százalékra megközelíthetjük a legjobb erőforrás teljesítményét."

A csapatfőnök nem aggódik amiatt, hogy az idei évtől újra önálló istállót indító Renault kevesebb figyelmet szentelne a Red Bullnak. Ugyanolyan V6-osokat kapnak, mint a gyári csapat, és szerinte a motorszállítójuknak is ez az érdeke.

"Az ő szempontjukból is jó, hogy mércével szolgálunk nekik, mivel így kiértékelhetik a saját teljesítményüket - célzott Horner arra, hogy a Renault így képet kaphat róla, azonos motorok mellett milyen különbségek vannak a két csapat autói között. - Ők az építkezési fázisban tartanak, és rögtön viszonyítási alapot kapnak ahhoz, hogy a motorjukkal mit lehet elérni."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!