Hamiltonnak a második hazai versenyén muszáj odacsapnia - USA Nagydíj előzetes

Forma-1, USA Nagydíj, Bottas, Williams
AUSTIN, TX - OCTOBER 25: Valtteri Bottas of Finland and Williams drives ahead during qualifying before the United States Formula One Grand Prix at Circuit of The Americas on October 25, 2015 in Austin, United States. Mark Thompson/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Négy futammal a szezon vége előtt Rosberg nagy előnnyel vezeti a világbajnokságot, de a hétvégén az a pálya következik, ahol Hamilton az eddigi négy versenyből hármat megnyert. Most is muszáj lenne győznie Austinban, az egyik legjobbnak tartott modern pályán.
Az USA-ban számos pályán rendeztek F1-es futamot, Austin a legújabb Forrás: AFP/2015 Getty Images/Mark Thompson

Fejezetek az USA Nagydíj történetéből

* A Forma-1 és az Amerikai Egyesült Államok se veled, se nélküled kapcsolata a bajnokság kezdete óta tart - az autóversenyzés királykategóriája eddig nem tudta stabilan megvetni a lábát a más típusú futamokért, elsősorban a NASCAR-ért rajongó országban, de elszakadni sem tud tőle néhány évnél hosszabb időre. Az USA-ban 1908 óta rendeztek nagydíjakat, a Forma-1 első évtizedében pedig az indianapolisi 500 mérföldes viadal is a versenynaptár részét képezte.

* 1959 és 1980 között minden évben megrendezték a Forma-1-es USA Nagydíjat, 20 éven keresztül Watkins Glen adott otthont a versenynek. A hetvenes évek végétől más amerikai pályákra (Long Beach, Phoenix, Dallas, Detroit és a Las Vegas-i Caesars Palace) is ellátogatott a mezőny, ezeket a nagydíjakat különböző elnevezésekkel illették.

Többször előfordult, hogy egy évben két amerikai pályán is rendeztek F1-es futamot, 1982-ben pedig három verseny is volt az országban.

USA Nagydíj néven 1989 és 1991 között Phoenix rendezett három futamot, a következőre viszont több mint 10 évet kellett várni.

* Kilencéves kihagyás után a Forma-1 2000-ben tért vissza az Egyesült Államokba, a legendás indianapolisi ovál belsejében kialakított pályára. A szervezők reménykedtek benne, hogy hosszú ideig vendégül láthatják az F1-et, de csak 8 éven keresztül sikerült megtartaniuk a versenyt. A nézőszám folyamatosan csökkent, ebben a 2005-ös gumibotránynak és bojkottnak is jelentős szerepe volt. Az USA Nagydíj 2008 és 2011 között megint kimaradt a naptárból,

2012-ben pedig egy vadonatúj pályára, a texasi Austinban megépített Circuit of the Americasra (COTA) tértek vissza.

Az új helyszín a mezőny és a nézők körében is rendkívül népszerű, a lelátókat pedig évről évre dél-amerikai szurkolók segítenek megtölteni.

* A legtöbb győzelmet Michael Schumacher aratta az USA Nagydíjakon, ötször (2000, 2003, 2004, 2005, 2006) állt az indianapolisi dobogó tetején. Őt Lewis Hamilton követi 4 győzelemmel, a brit az eddigi négy austini futamból hármat megnyert - igaz, a tavalyit csak azért, mert a verseny végén az élen haladó Rosberg hibázott, állítása szerint egy széllökés miatt.

Emlékfoszlány

A 2005-ös indianapolisi futam nem csak az USA Nagydíj, hanem az egész Forma-1 történetének egyik legbotrányosabb versenye volt. A hétvége előzményei 2004-ig nyúltak vissza, amikor több versenyző is defekt miatt szenvedett balesetet az abroncsokat rendkívüli módon megterhelő döntött kanyarban, amely az eredeti oválpálya részét képezte. Ralf Schumacher járt a legrosszabbul, ő meg is sérült a balesetben, ráadásul egy évvel később a pénteki szabadedzésen is falnak csapta az autóját egy tönkrement Michelin gumi miatt. A gyártó abroncsaira több istálló is panaszkodott, ezért a franciák kénytelenek voltak elismeri, hogy a gumik egyszerűen nem bírják a terhelést Indianapolisban.

Tovább bonyolította a helyzetet, hogy a 2005-ös szezonban tilos volt futam közben kereket cserélni, ezért a Michelin abroncsait használó csapatok gyakori bokszkiállásokkal is csak komoly büntetések árán tudták volna teljesíteni a versenyt. Mivel a 10 csapatból 7 a franciák gumijait használta, a Michelin megpróbálta elérni, hogy a döntött kanyar előtt ideiglenes lassítókat építsenek a pályára, de az FIA szerint ez igazságtalan lett volna a működőképes gumikkal érkező rivális gyártó, a Bridgestone csapataival szemben. Minden idők egyik legfurcsább versenyén végül csak a hat Bridgestone-os autó állt rajthoz: a Ferrari mellett a két leggyengébb csapat, a Jordan és a Minardi teljesítette a távot, a többi 14 autó a felvezető kör végén behajtott a bokszba. A versenyt végül Michael Schumacher nyerte meg, a Ferrarinak ez volt az egyetlen győzelme a 2005-ös idényben.

A legutóbbi öt USA Nagydíj győztesei:

2015 Lewis Hamilton (Mercedes)
2014 Lewis Hamilton (Mercedes)
2013 Sebastian Vettel (Red Bull)
2012 Lewis Hamilton (McLaren)
2007 Lewis Hamilton (McLaren)

A legutóbbi öt USA Nagydíj edzéselsői:

2015 Nico Rosberg (Mercedes)
2014 Nico Rosberg (Mercedes)
2013 Sebastian Vettel (Red Bull)
2012 Lewis Hamilton (McLaren)
2007 Lewis Hamilton (McLaren)

A hétvége fő témái

Összeszedi-e magát Lewis Hamilton?

Tény, hogy nem csak a saját hibájából került 33 pontos hátrányba Nico Rosberg mögött, de az utóbbi időben az autója megbízhatóságához hasonlóan a teljesítménye sem kifogástalan. Japánban sem volt jó hétvégéje: az időmérőn egy hajszállal ugyan, de kikapott a csapattársától, a rajtot pedig úgy elrontotta, hogy a 8. helyről kellett visszakapaszkodnia, végül 3. lett. A hétvége során ráadásul az újságírókkal is konfliktusba keveredett, miután a csütörtöki sajtótájékoztató nagy részében a Snapchat alkalmazással szórakozott a telefonján.

Hamilton legutóbb a júliusi Német Nagydíjon tudott győzni,

de tovább már nem nagyon halogathatja az újabb sikert, ha idén is világbajnok akar lenni. Az már most kijelenthető, hogy Rosbergnek a hátralévő négy versenyen elég rendre a 2. helyen célba érnie, ha pedig Austinban győzni tudna, akkor az utolsó három futamon még egy kiesés is beleférne a két 2. hely mellé.

Hamilton tavaly Austinban lett világbajnok Forrás: AFP/Jewel Samad

Mikor fogy el Vettel türelme?

A Ferrari Japánban az időmérőn és a versenyen is gyorsabb volt a Red Bullnál, de a rajtrácson Kimi Räikkönent és Sebastian Vettelt is hátrasorolták, ezért lemaradtak a dobogóról. A német látszólag a taktikája miatt bukta a jobb helyezést, de szokásához híven igyekezett a csapata védelmére kelni a verseny után. Vettel egyelőre kiáll a Ferrari mellett, de sokán már azt várják, mikor fakad ki először az istálló bakijai miatt. Az év elején még világbajnoki címről álmodozó németnek ráadásul egyre rosszabbra fordul az idénye,

a tabellán már csak a 6. helyen áll, a három élcsapat pilótái közül a legrosszabb pozícióban

- igaz, az ugyanannyi pontot begyűjtő Verstappen csak a barcelonai győzelme miatt előzi meg. Tavaly ilyenkor mindenesetre kevesen gondolták volna, hogy egy évvel később Räikkönen 5 ponttal a négyszeres világbajnok előtt fog állni a tabellán.

Hazai csapatnak szurkolhat a közönség

A Forma-1-ben az idei szezon előtt mindössze négy amerikai csapat próbált szerencsét: az Eagle, a Penske és a Shadow a futamgyőzelemig is eljutott, a legutóbb próbálkozó Carl Haas több névvel illetett csapata viszont alig 2 évig létezett, és dobogós helyezést sem szerzett. A névrokon Gene Haas 30 év után újra amerikai istállót hozott a Forma-1-be, rögtön az első futamon egy bravúros 6. hellyel hívták fel magukra a figyelmet. Romain Grosjean azóta további három futamon szerzett pontot, a Haas így a 8. helyen áll a 11 csapatos bajnokságban, és a pozíciójukat senki nem veszélyezteti. A csapatfőnök Günther Steiner szerint a Forma-1 számára rendkívül fontos, hogy újra van amerikai istálló a mezőnyben, és

reméli, hogy a részvételük tovább fokozza a helyiek érdeklődését a bajnokság iránt.

"Jó eredménnyel szeretnénk bemutatkozni a haza közönség előtt, de a legfőbb célunk talán az, hogy még több embert vonzzunk a pályára. Az lenne a legjobb, ha a rajongók nemcsak a Haas, hanem az egész Forma-1 miatt látogatnának ki a futamra."

A 2015-ös hétvégén az eső volt az egyik főszereplő Forrás: AFP/Jewel Samad

A hétvége programja

2016. október 21., péntek

  • 17.00–18.30 1. szabadedzés
  • 21.00–22.30 2. szabadedzés

2016. október 22., szombat

  • 17.00–18.00 3. szabadedzés
  • 20.00–21.00 Időmérő

2016. október 23., vasárnap

  • 21.00– USA Nagydíj

A Circuit of the Americas

Hossz: 5513 méter, hosszúságát tekintve a középmezőny elejébe tartozik a pályák között.

Pályacsúcs: Sebastian Vettel 1:35.657-es idővel szerezte meg a pole-t a 2012-es időmérőn, ennél gyorsabb kört azóta sem futottak a pályán.

A leggyorsabb kanyar: Az austini pályán számos gyors kanyart találunk, bizonyos szakaszait ezért Silverstone-hoz vagy Szuzukához szokták hasonlítani. A leggyorsabb, 18-as számmal jelzett kanyart az utolsó szektorban találjuk, 260 km/ó-val száguldanak át rajta.

A leglassabb kanyar: A 15-ös kanyarban 80 km/ó-ra kell lelassítani.

A legjobb kanyar: A versenyzők az első szektorban található gyors kanyarokat élvezik a legjobban, a különleges első kanyar sokak kedvence. A célegyenes végi forduló csúcspontja a 31 méteres szintkülönbséggel rendelkező pálya legmagasabb pontja. Az emelkedő miatt a pilóták ráérnek későn fékezni, de óvatosságra is szükség van, mert a kanyar beláthatatlan.

A leghosszabb egyenes: 1090 méterrel a 11-es és 12-es kanyarokat összekötő hátsó egyenes a leghosszabb.

A legjobb előzési pont: Az elmúlt években a célegyenes után, az 1-es kanyarban hajtották végre a legtöbb sikeres manővert. A DRS-t is itt, valamint a hátsó egyenesben lehet használni.

Végsebesség: A tavalyi futamon Nico Rosberg volt a leggyorsabb a célegyenesben, 332,3 km/ó-val.

Az austini pályarajz Forrás: FIA

Stratégia, gumik

* Austinban a közepes, a lágy és a szuperlágy gumikat lehet majd használni, az utóbbi keverék először kerül bevetésre a texasi pályán. Mindegyik csapat ebből kérte a legtöbb szettet, bár a Manor feltűnően óvatos volt, és a lágy gumikból is ugyanannyit, öt garnitúrát rendelt.

Az élcsapatok közül a Ferrari használhatja el a legtöbb szettet a leggyorsabb keverékből,

ők hét garnitúrát kértek a szuperlágy abroncsokból, míg a Mercedes és a Red Bull csak hatot. Még érdekesebb, hogy a Ferrari - a Sauberhez és Romain Grosjeanhoz hasonlóan - csak egy-egy szettet kért a pilótáinak a közepes gumikból. A Mercedesnél csapaton belül annyi a különbség, hogy Rosberg a lágy, Hamilton a közepes keverékből használhat egy szettel többet, nyilván csak a szabadedzéseken.

* Tavaly a mezőny fele, köztük a kettős győzelmet arató Mercedesek két kiállással teljesítették a futamot, heten viszont háromszor jártak a bokszban, közülük a dobogós Vettel végzett a legjobb helyen. A Pirelli arra számít, hogy az idei versenyen is a 2-3 kiállás lesz jellemző, de a helyes stratégia megtalálásához először ki kell ismerni a szuperlágy gumik viselkedését.

* A tavalyi USA Nagydíj időmérőjét vasárnap délelőttre kellett halasztani a pályára lezúduló eső miatt, a Q3-at pedig egyáltalán nem tudták megrendezni a vizes pályán.

Az idén várhatóan nem kell ilyen szélsőséges időjárással számolni:

csütörtökre jósolnak csapadékot, de a hétvége hátralévő része elvileg száraz, napos lesz.

A csapatok gumiválasztása az USA Nagydíjra Forrás: Pirelli

Ezt várják a főszereplők

Mercedes

  • 2015-ös edzéseredmény: Rosberg 1., Hamilton 2.
    2015-ös versenyeredmény: Rosberg 2., Hamilton 1.

A Mercedes a konstruktőri világbajnoki címet már bezsebelte a Japán Nagydíjon, és matematikailag az is Szuzukában vált biztossá, hogy a pilóták pontversenyét Nico Rosberg vagy Lewis Hamilton fogja az élen zárni. A brit tavaly Austinban lett háromszoros világbajnok, idén azonban távol áll ettől - olyannyira, hogy a Japánban aratott győzelmével Rosberg 33 pontos előnyre tett szert a tabellán. Ez négy versennyel a szezon vége előtt komoly előny, de korántsem behozhatatlan, főleg a Mercedes nem is olyan ritka megbízhatósági problémáit figyelembe véve. Tény azonban, hogy

Rosberg már négy második hellyel is világbajnok lenne,

Hamilton egy tökéletes hajrával is lecsúszhat a címről. A brit azt ígéri, mindent belead a hátralévő versenyeken, az USA Nagydíjon pedig egyébként is a szokásosnál jobban vágyik a győzelemre.

"Mindent ki kell hoznunk az utolsó négy futamból, és pontosan ez a tervem. Az összes hétvégén a lehető legkeményebben kell támadnom, mindent bele kell adnom a győzelemért, a többit pedig meglátjuk - jelentette ki. -

Imádom az országot, a kultúrát, az embereket és a pályát - alig várom, hogy elkezdődjön a hétvége. Nagyon szép emlékeket őrzök Austinból, az eddigi négy versenyből hármat megnyertem ezen a pályán, és tavaly itt lettem bajnok, ami kétségkívül a karrierem egyik csúcspontja volt. Szinte úgy érzem, mintha az amerikai szurkolók a sajátjukként tekintenének rám, és ezt a pozitív energiát megpróbálom kihasználni a hétvégén."

Hamiltont tavaly az agresszív rajtja miatt bírálták Forrás: Presse Sports/Boue Sebastien

Ferrari

  • 2015-ös edzéseredmény: Vettel 5., Räikkönen 8.
    2015-ös versenyeredmény: Vettel 3., Räikkönen -

A Ferrarit a szezon második felében fokozatosan lehagyta a Red Bull az erősorrendben, ezért is volt némileg meglepő, hogy a Japán Nagydíj időmérő edzésén Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel volt a leggyorsabb a Mercedesek mögött. A büntetések miatt viszont csak a 6. és 8. helyről indulhattak, és - Max Verstappennel ellentétben - végül a dobogóra sem tudtak felállni, ennek ellenére

úgy érzik, újra az övék a második leggyorsabb autó.

Räikkönen szerint semmi okuk kételkedni abban, hogy a hátralévő négy versenyen is méltó ellenfelei lesznek az osztrákoknak. "Eddig is láthattuk, hogy futamról futamra sokat változott a különbség a csapatok között, ezért nem is tudhatjuk előre, mire leszünk képesek a következő futamon" - mondta még a Japán Nagydíj után. "A legutóbbi hétvégén jónak éreztem az autómat, a vezethetőségével is elégedett voltam, és bízom benne, hogy legközelebb is hasonló helyzetben leszünk."

Williams

  • 2015-ös edzéseredmény: Massa 9., Bottas 12.
    2015-ös versenyeredmény: Massa -, Bottas -

A Williams Szuzukában is a Force India mögött végzett, és már 10 ponttal maradnak el a konstruktőri bajnokság 4. helyétől. Noha eddig bíztak a nekik kedvező pályákban, lassan beletörődnek, hogy az indiai istálló bármelyik helyszínen képes legyőzni őket. "Természetesen továbbra is hiszünk benne, hogy visszaszerezhetjük a 4. helyet a tabellán, de úgy tűnik, a Force India lehagyott minket a fejlesztési versenyben - mondta Bottas, aki a pilóták bajnokságában még tartja a 7. helyet, de már csak 1 ponttal előzi meg Sergio Pérezt. - A 2015-ös versenyen egy pontot sem szereztünk itt, sőt mindkét autónk kiesett, pedig egyébként fekszik az autónknak a pálya. Remélem, most néhány pontot is sikerül begyűjtenünk." A technikai igazgató Pat Symonds közben megerősítette, hogy az USA Nagydíjra a Williams is megkapja a Mercedes legújabb fejlesztésű motorját, amely segíthet nekik a jó eredmény elérésében.

Red Bull

  • 2015-ös edzéseredmény: Ricciardo 3., Kvjat 4.
    2015-ös versenyeredmény: Ricciardo 10., Kvjat -

A Red Bull egyre közelebb kerül ahhoz, hogy elcsípje a konstruktőri bajnokság 2. helyét a Ferrari előtt, de némi aggodalomra figyelhették a Japánban újra megtáltosodó olaszok teljesítményét. A Ferrari az időmérőn mindkét Red Bullt legyőzte, és a futamon is gyorsabbnak tűntek, de a büntetéseik miatt kedvezőtlenebb rajthelyről eredhettek a Mercedes nyomába. Ricciardo egyetért azzal, hogy egyelőre nem szabad megnyugodniuk, de szerinte pánikra sem ad okot a szuzukai teljesítményük. "Az eddigi futamokon is láthattuk, hogy egyik versenyről a másikra változhat köztünk az erősorrend.

- vélekedett.

Rosberg újabb nagy lépést tehet a bajnoki cím felé Forrás: AFP/2015 Getty Images/Clive Mason

Force India

  • 2015-ös edzéseredmény: Pérez 6., Hülkenberg 7.
    2015-ös versenyeredmény: Pérez 5., Hülkenberg -

A Force India az elmúlt versenyeken egyértelműen lehagyta a Williamst, de a bajnokságban még mindig csak 10 pont az előnyük a legközelebbi riválisuk előtt, ezért továbbra is keményen kell dolgozniuk minden egyes pozícióért. Austinban a szokásosnál nagyobb figyelemre számíthatnak a sajtó részéről, miután a múlt héten hivatalossá vált, hogy Nico Hülkenberg elhagyja az istállót a Renault kedvéért, de a tulajdonos Vijay Mallya bízik benne, hogy teljes mértékben a feladatukra tudnak majd koncentrálni. "A szezon késői szakaszában járunk, ilyenkor sok minden történik a sportunkban, de nem engedhetjük meg, hogy lankadjon a figyelmünk - magyarázta. "Nagyon vékony a határ a siker és a kudarc között, ezért minden területen a legjobbat kell kihoznunk magunkból."

Renault

  • 2015-ös edzéseredmény (Lotus néven): Grosjean 13., Maldonado 15.
    2015-ös versenyeredmény (Lotus néven): Grosjean -, Maldonado 8.

A Renault Szuzukában nem szerzett pontot, de az autójuknak kevésbé kedvező pályán is a középmezőnyben tudtak végezni, jónéhány csapatot megelőzve. A technikai igazgató Nick Chester hasonló folytatásban és kedvező körülmények esetén pontokban bízik. Elmondta, a Renault még mindig folyamatosan vet be fejlesztéseket, de ezektől már nem várnak nagy előrelépést. "Próbáljuk kihozni a legtöbbet abból, amink van. Lesz néhány kisebb aerodinamikai újításunk, ezek az RS16 fejlesztésének utolsó fázisához tartoznak. A beállítások és a gumikkal való bánásmód terén is javulunk."

Toro Rosso

  • 2015-ös edzéseredmény: Verstappen 10., Sainz 20.
    2015-ös versenyeredmény: Verstappen 4., Sainz 7.

A Toro Rosso a júliusi Magyar Nagydíj óta mindössze egyszer tudott pontot szerezni, és a nyilatkozataik alapján már bele is törődtek, hogy a tavalyi Ferrari motorjukkal nem tudják tartani a lépést az erőforrásaikat folyamatosan fejlesztő riválisaikkal. Az istálló eddig arra gyanakodott, hogy a nyáron bevetett aerodinamikai csomagjuk is hozzájárulhatott a gyengébb formához, de a Japán Nagydíj után elvetették ezt a lehetőséget. "Nem a fejlesztési csomagunkkal volt gond, az rendesen működik" - árulta el Carlos Sainz. "Arról van szó, hogy a többiek sokkal többet tudtak fejlődni, főleg a hajtáslánc terén."

Sauber

  • 2015-ös edzéseredmény: Ericsson 16., Nasr 17.
    2015-ös versenyeredmény: Ericsson -, Nasr 9.

A Saubernek már csak négy esélye van arra, hogy megszerezze az első 2016-os pontjait, de Marcus Ericsson is tisztában van vele, hogy erre nem sok esélyük van. "Ha visszatekintünk a legutóbbi versenyhétvégékre, egyértelműen jó irányba haladtunk, de a pontszerzéshez még jobb tempóra van szükségünk" - ismerte el a svéd, akinek csapata jelen állás szerint az utolsó helyen végezne a konstruktőri bajnokságban.

McLaren

  • 2015-ös edzéseredmény: Alonso 11., Button 14.
    2015-ös versenyeredmény: Alonso 11., Button 6.

A McLaren kezdett egyre jobb formába lendülni a szezon második felében, de Szuzukában megtorpantak, a Honda hazai pályáján esélyük sem volt a pontszerzésre. Austinban mindenképpen javulásra számítanak, és van is okuk a bizakodásra, hiszen

tavaly a vártnál jobban szerepeltek az Egyesült Államokban,

a mezőny végéről felkapaszkodó Fernando Alonso saját bevallása szerint az egyik legjobb 2015-ös versenyét futotta. "A COTA vonalvezetése teljesen más, mint a szuzukai, ezért reménykedünk benne, hogy javulhat a teljesítményünk" - nyilatkozta a McLaren versenyigazgatója, Eric Boullier. Jenson Button pedig hozzátette, a legutóbbi motorfejlesztésükkel a megbízhatóság mellett a tempón is sikerült javítaniuk, és ez hamarosan az eredményeiken is meglátszódhat.

Austinban az elmúlt években többen voltak kíváncsiak az F1-re, mint korábban Indianapolisban Forrás: AFP/Darron Cummings

Manor

  • 2015-ös edzéseredmény: Rossi 18., Stevens 19.
    2015-ös versenyeredmény: Rossi 12., Stevens -

Mint az összes többi nagydíjon, a versenyigazgató Dave Ryan szerint a Manornak Austinban sem lesznek ambiciózusabb céljai, mint "problémák nélkül túljutni a versenyhétvégén." Ebben a 22 éves brit tehetség, a GP2-ben többszörös futamgyőztes

Jordan King is segíthet nekik, aki a pénteki első szabadedzésen fogja vezetni az egyik Manort.

"Fejlesztőversenyzőként remek munkát végzett a csapatunknál, ezért terveztük, hogy megkapja ezt a lehetőséget - magyarázta Ryan. - Hasznos visszajelzésekre számíthatunk tőle az autónk viselkedéséről, és megmutathatja, mire képes az MRT05-ös volánja mögött."

Haas

A Haas majdnem pontot szerzett Szuzukában, a 11. helyen célba érő Romain Grosjean alig egy másodperccel maradt le a 10. pozícióról. Az istálló ezért bizakodva várja az első hazai versenyét, Austinban mindenképpen ponttal szeretnék megörvendeztetni a szurkolóikat. "Remélem, Japánhoz hasonlóan Austinban is jól fogunk szerepelni, de semmit nem vehetünk biztosra - nyilatkozta a csapatfőnök Günther Steiner. - A többiek is jó munkát fognak végezni, meglátjuk, hol tudunk majd végezni. Abban biztosak vagyunk, hogy az autónk gyors, csak ki kell hoznunk belőle a legtöbbet."

A Haasnál egyébként az eredménytől függetlenül is lesz mit ünnepelni a hazai hétvégén, Romain Grosjean ugyanis a 100. F1-es versenyére készül.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!