Vágólapra másolva!
A bajor autógyártó is kiterjeszti részvételét különböző autóversenyekben, de az Audihoz hasonlóan ők is úgy döntöttek, hogy nem követik a Mercedest az F1-be.

A következő években kiterjeszti részvételét az autóversenyekben a BMW, és az Andretti csapat partnereként belépnek a Formula E-be, 2018-tól visszatérnek a Le Mans-i 24 órás verseny GTE kategóriájába, és fenntartják a MINI Dakar-programját, valamint várhatóan a BMW DTM csapatát is. Ez azt jelenti, hogy a gyártó - az Audihoz hasonlóan - belátható időn belül nem tervez a Forma-1-gyel.

A BMW már az idén is közreműködött az Andretti csapat villanymotorjának fejlesztésében. Egyelőre továbbra is csak partnerként vesznek majd részt a küzdelmekben, de Antonio Félix da Costa révén egy gyári pilótát delegálnak a csapathoz, és a későbbiekben, várhatóan 2018 végétől lehetséges, hogy gyári színekbe öltöztetik az istállót.

Nem térnek vissza az F1-be Forrás: BMW Motorsport

Ez elsősorban attól függ, hogy az akkumulátorok és az erőforrások elérik-e azt a szintet, hogy autócsere nélkül teljesíteni lehessen egy adott futam távját, ez ugyanis visszatartó erő az autógyártó számára. Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója azonban elmondta, hogy

az 5. szezontól elképzelhető a gyári program indítása is.

Ez egybeesik az FIA World Endurance Championshipbe tervezett gyári program 2018-as indulásával. Ennek részeként teljesítik majd a teljes bajnokságot a GTE kategóriában, és így rajthoz állnak a Le Mans-i 24 órás versenyen is, valamint az amerikai IMSA-bajnokságban.

A BMW 1930 óta többször is indult a maratoni futamon, 1995-ben a McLaren GTR-rel motorszállítóként nyertek, 1999-ben pedig a Williams által tervezett V12 LMR-rel önálló csapatként is győzedelmeskedtek.

A gyártó legutóbb 2009-ig vett részt a Forma-1-ben,

akkor elsősorban a globális gazdasági válság és a motorfejlesztések befagyasztása miatt távoztak. A közvélemény azóta is visszavárja őket, de az eredetileg gyártócsalogatónak szánt jelenlegi motorszabályok 2014 óta csak a Hondát tudták visszaédesgetni a sportba, és nincs a láthatáron más gyártó, amely csatlakozni kívánna a Ferrari, a Mercedes, a Renault és a Honda mezőnyéhez.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!