Vágólapra másolva!
Apróbb, de mégis jelentős szabályváltozásokról készült tervezet. 2017-től bezárhatják a kiskaput, amit Lewis Hamilton és a Honda is előszeretettel kihasznált. Kötelezővé tehetik az állórajtokat is.

Az F1 2017-es szabályaival kapcsolatban elsősorban az új technikai előírások voltak a rivaldafényben, pedig a sportszabályzatban is lesznek módosítások.

Az Auto Motor und Sport szerzett egy listát a 2017-es és a 2018-as tervekről, bár az utóbbiak egyelőre csak kidolgozatlan ötleteknek tűnnek. Ezek alapján mégis úgy tűnik, hogy kis lépéseket tesz a Forma-1 az észszerűség felé, és a szabályalkotók próbálják kivezetni a rendszerből az olykor bosszantó bonyolultságot.

A Brit Nagydíjon a Safety Car tönkretette a versenyt, jövőre erre kisebb lesz az esély Forrás: DPPI media/Frederic Le Floc H

2017-es javaslatok

  • A Pirelli meghatározza a gumiválasztást az első 5 futamra (2 szett a legkeményebb, 4 szett a közepes, és 7 szett a leglágyabb keverékből)
  • Az 1. szabadedzésen a 40. percnél tovább lehet használni az erre a célra kiadott gumikat, ha közben megszakítják az edzést
  • Megakadályozzák a hajtáslánc-elemek felhalmozását (ahogy Lewis Hamilton tette a 2016-os Belga Nagydíjon, egy hétvége alatt több motorcserét hajtva végre. Ez egy kiskapu, amelyet a Mercedes szerint is be kell zárni.)
  • Eső esetén, ha a verseny elején Safety Carra van szükség, a mezőny pár kört megtesz mögötte, aztán felsorakozik a rajtrácsra egy állórajthoz, amikor a biztonsági autó elhagyja a pályát. A bokszból induló autóknak vissza kell térniük a bokszutcába, és csak onnan kezdhetik meg a futamot
  • A versenyzőknek hivatalosan is megengedik, hogy évente egyszer változtassanak a sisakjuk festésén
  • Pontosítják a bokszutcai veszélyes kiengedés fogalmát
  • Módosítják a 107%-os szabályt, hogy a Q2-es eredmények ne okozzanak vitát (ahogy a 2016-os Magyar Nagydíjon történt az időjárás miatt)
  • Új jelzés a bokszbejáratnál, amennyiben baleset vagy törmelék miatt a mezőnynek a célegyenes helyett a bokszutcán kell áthajtani

2018-as tervek

  • A szélcsatorna-használat további szigorítása
  • Új szabályok a CFD-fejlesztésekre vonatkozóan
  • Azonos keverékű gumik összekeverhetők, nem kell ragaszkodni az előre összeállított szettekhez

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!