Társoldalunk:

Európa marad az F1 bölcsője, de terjeszkedés kezdődik

2016.09.08. 13:09

Még globálisabbá akarja tenni az F1-et az új tulajdonosa, és fiatalabb korosztályokat is el akarnak érni digitális csatornákon, amelyekkel a mostaninál sokkal több pénzt akarnak keresni.

Kedden jelentették be, hogy a Liberty Media Corporation azonnal tulajdonrészt vásárol az F1-et működtető Delta Topcóban, és várhatóan a jövő év elején teljesen át is veszi a sport irányítását. Bernie Ecclestone marad az ügyvezető, de az új cégcsoport elnöke Chase Carey, egy amerikai tévés guru lesz. Carey első nyilatkozatában vázolta terveit az F1 jövőjével kapcsolatban.

„Új piacok nyilvánvalóan lehetőségeket jelentenek egy globális sportnak, és mi izgatottak vagyunk azzal kapcsolatban, hogy fejleszthetjük és kiterjeszthetjük a sportot Amerikában és Ázsiában” – mondta Carey. „Azt viszont nagyon világossá szeretném tenni, hogy a megszilárdított piacok, a Forma-1 otthona és gyökerei, különösen Európában kritikus jelentőségűek.”

Chase Carey, az F1 új elnökeForrás: AFP/2013 Getty Images/Kevork Djansezian

„A sport európai fejlesztése, és az alapokra való építkezés nem lehet másodlagos” – szögezte le. „Hosszabb távon az USA és az ázsiai kulcspiacok fejlődési lehetőséget teremtenek, de ezt nem máról holnapra fogjuk megoldani. Ott viszont nagy közönség van, ha el tudjuk érni őket digitális platformokon, és olyan eszközökkel, amiket eddig agresszívan nem vetettünk be, akkor teljesen új rajongógenerációt építhetünk olyan helyeken, ahol ez történelmileg nem volt olyan jelentős.”

A Forma-1 korábban látványosan megbukott Indiában és Koreában, nehezen lépett be Oroszországba, a népszerűsége lassan növekszik Kínában, és az USA-ban sem tudott igazán gyökeret verni. A különböző digitális csatornák kiaknázása segítheti a terjeszkedést, és Carey rá is mutatott, hogy „a tartalmak disztribúciója, különösen a digitálisak esetében, a bevételeink nagyon kis százalékát teszi ki.”

Európa marad a bázisForrás: Daimler AG/Daimler AG/Wolfgang Wilhelm

„Fejlesztenünk kell a versenynaptárat, szélesebb körű üzleti kapcsolatokat kell építenünk, beleértve a szponzorációt is. A Liberty szakértelmét is igénybe vesszük az élő események, és a digitális pénzkeresés terén, így a rendezvényeink nagyobbak lehetnek, mint valaha.”

Carey elárulta, a Liberty azért lát fantáziát az F1 megvásárlásában, mert a bevételek sokféle csatornán keresztül jelentkeznek, és nagyon alacsony kockázatúnak tartják az üzleti modellt. Rámutatott, hogy az F1 legfőbb bevételei ma a versenyek jogdíjaiból, a közvetítésekből, valamint a reklámokból és a szponzorációból állnak, és mindhárom téren jelentős növekedési lehetőségre számítanak.

Egyre nagyobb az igény az F1-re?Forrás: AFP/Gabriel Bouys

„A Forma-1 kulcsfontosságú tényező az élő, prémium sportesemények közvetítési jogainak gyorsan növekvő piacán. Növekszik az igény a tévétársaságok, a hirdetők és a szponzorok részéről, mert szeretnének hozzáférni az F1 globális közönségéhez, és vonzó demográfiájához.”

Az F1 a Heineken révén pont a múlt hétvégi Olasz Nagydíjon kezdett nagyszabású szponzorációs együttműködésbe, de ezen kívül az elmúlt évek során egyedül a Honda csatlakozott a sportághoz a McLaren csapat partnereként. A legtöbb résztvevő küszködik az új szponzorok bevonása terén.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!