Vágólapra másolva!
Szinte biztos, hogy egy évtized után új kezekbe kerül a Forma-1, de Bernie Ecclestone helyét ez nem veszélyezteti. Amerikai médiaszakembert neveznek ki mellé, azt mondja, ő örül ennek.

Küszöbön áll a Forma-1 értékesítése, az Autosport információ szerint kedd éjszaka is tárgyaltak a CVC Capital Partners és a Liberty Media Corporation képviselői, és Bernie Ecclestone várhatóan kihagyja a Szingapúri Nagydíjat az üzlet részleteinek véglegesítése érdekében.

Ez azonban egy kiugró alkalom lesz, mert Ecclestone a szaklapnak megerősítette, hogy ő marad az F1 ügyvezetője, és a Reutersnek azt is elárulta, hogy három évre nevezik ki. A megbízatásának lejártakor 88 esztendős lesz. Fontos változás azonban, hogy az F1 igazgatótanácsának elnöke, Peter Brabeck-Letmathe távozik, és a helyére Chase Carey-t, a 21st Century Fox alelnökét nevezik ki.

Ecclestone még mindig pole pozícióban Forrás: RIA Novosti/Alexey Kudenko

„Az a döntés született, hogy én maradok a Forma-1 ügyvezetője” – jelentette be Ecclestone. „Továbbra is azokkal a dolgokkal foglalkozom majd, mint eddig, például tárgyalok a pályákkal, a tévétársaságokkal, és hasonló emberekkel. Jó hír, hogy a testülethez Chase is csatlakozik, és ő remélhetőleg a közösségi média segítségével új területekre is eljuttathatja az F1-et.”

Ecclestone azzal indokolta a háttérben dolgozó Brabeck-Letmathe távozását, hogy „bizonyos területeken nem olyan felkészült, mint Chase”, és remélte, hogy Carey belépése áttörést hoz majd az F1-nek az Egyesült Államokban is.

Chase Carey lehet Ecclestone utódja? Forrás: AFP/2013 Getty Images/Kevork Djansezian

„Chase korábban a DirecTV-t vezette Amerikában, ahol mi gyengék vagyunk, úgyhogy remélem, az ő jelenléte az igazgatótanácsban segít majd nekünk. Három dolog van, ami számomra fontos: a kapcsolatai az amerikai tévéknél, az összeköttetései a szponzorokkal, és azokkal az emberekkel, akikkel évek óta üzletel, végül a közösségi média.

Még elhúzódik

A teljes adásvétel részleteit egyelőre nem erősítették meg, korábban 8,4 milliárd dolláros vételárról volt szó, és felmerült, hogy az F1 beolvadna a Liberty Media Corporationbe, az új vállalat pedig a New Yorki Értéktőzsdére menne. Az üzlet azonban várhatóan elhúzódik, mert különböző szabályozó hatóságok, sőt az 1%-os tulajdonrésszel bíró FIA jóváhagyására is szükség lesz.

Amerikában is sikeressé tennék az F1-et Forrás: Picture-Alliance/AFP/Hoch Zwei

Az F1-et egyelőre óvatos optimizmus lengi körül az értékesítés ügyében. A jelenlegi tulajdonost gyakran bírálták azért, mert mindent a profitnak rendelnek alá, és közben az F1 népszerűsége legjobb esetben is csak stagnál, részben azért, mert a pénzt közvetlenül nem termelő digitális kommunikáció az F1-be nem igazán szivárgott be.

– nyilatkozta Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója. „Talán az is jó hír, hogy egy amerikai médiacég veszi meg a sportot. Akadnak dolgok, amiket eltanulhatunk az amerikaiaktól, különösen a digitális területeken” – mondta, tréfásan hozzátéve, hogy a versenyeken "biztos több lesz a hot-dog és a sör."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!