Ecclestone hiába keménykedik, kell neki az Olasz Nagydíj

Forma-1, Olasz Nagydíj 2015, rajt
Mercedes AMG Petronas F1 Team's British driver Lewis Hamilton (L) drives ahead of Ferrari's German driver Sebastian Vettel (R) during the Italian Formula One Grand Prix at the Autodromo Nazionale circuit in Monza on September 6, 2015. AFP PHOTO / OLIVIER MORIN
Vágólapra másolva!
Több, mint egy éve húzódik az Olasz Nagydíj szerződéshosszabbításának ügye, de már Bernie Ecclestone-t is meglepné, ha a hétvégén nem kötnék meg az üzletet. Mindkét félnek fontos.

Újabb történelmi F1-es helyszín sorsa kerülhet biztos alapokra a hétvégén: az Autosport információi szerint az Olasz Nagydíj során várhatóan végre aláírják Monza új szerződését, így a sebesség szentélyének is nevezett pálya további évekre a világbajnokság egyik állomása maradhat. Korábbi sajtóhírek egy rövid, 2020-ig érvényes megállapodásról szóltak, de ezt egyelőre nem erősítették meg.

Monza aktuális szerződése az idén jár le, és Bernie Ecclestone csak akkor hajlandó visszavinni az F1-et, ha a pálya nagyságrendileg ugyanannyit fizet a versenyért, mint a többi európai helyszín. Erre az olaszok nem voltak felkészülve, törvényeket is módosítaniuk kellett, és személycserék is történtek.

Elhárulni látszik a veszély Forrás: AFP/Olivier Morin

Ecclestone nemrég szerződést ajánlott a rivális Imolának, de az olasz autóklub elnöke, Angelo Sticchi Damiani megfúrta az üzletet. Monzával közben rendeződni látszik a helyzet, és Ecclestone a szaklapnak azt nyilatkozta,

meglepné, ha nem tudnának megállapodásra jutni.

Noha az F1 ügyvezetője többször is megfenyegette az olaszokat, hogy az egész országot kihagyja a versenynaptárból, Joe Saward szakblogger rámutatott, hogy az F1-nek a csapatokkal kötött szerződések miatt szintén szüksége van a futam megtartására. Ecclestone korábban vállalta, hogy a szezon legalább felét európai vagy amerikai helyszíneken rendezik, és a 21 futamosra bővített naptárban jelenleg csak 11 pálya felel meg többé-kevésbé a feltételeknek.

A csapatok nem hagyják, hogy az F1-et kisajátítsák a keleti országok, a Hungaroring is fontos állomás Európában Forrás: AFP/Ferenc Isza

Ezt is csak úgy sikerült elérni, hogy a földrajzilag Ázsiában található Baku rendezheti az Európa Nagydíjat. Saward szerint ezt a csapatok elnézték Ecclestone-nak a busás jogdíj miatt, de a nyugati féltekén nem veszíthetnek el további versenyeket. Továbbra is gondot okoz a Német Nagydíj jövője, ezért elképzelhető, hogy valamilyen formában Ecclestone veszi át a hockenheimi futam rendezését, és

az USA-ban is gondokat okoz a jogdíjak előteremtése, még Austinban is.

A magas költségek miatt Európában mindössze Franciaországban és Hollandiában lehet esély újabb nagydíjak megrendezésére, de egyik esetben sem világos, hogy állami támogatások híján ki állná a számlát. Az viszont kedvező lehet a két ország számára, hogy a Renault és Esteban Ocon, valamint Max Verstappen révén előreláthatólag nemsokára hazai hősök sikeréért is lehet majd szurkolni.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!