Vágólapra másolva!
Valtteri Bottas is egyike volt azoknak, akiknek rosszul jött a piros zászló, de ő nem azt tartja hibának, hogy még a Safety Car alatt kihívták a bokszba, hanem azt, hogy nem azonnal tették ezt.

Két táborra oszlott az F1-es mezőny a Belga Nagydíj során: azokra, akiknek jól jött Kevin Magnussen balesete, és a Safety Car fázis utáni piros zászló, és azokra, akiknek nem. Valtteri Bottas és a Williams csapat az utóbbi csoportba tartozik, mert ők úgy döntöttek, hogy még a biztonsági autós körök alatt kereket cserélnek, pedig technikai menedzsereik legszívesebben kivártak volna.

„Elkeserítő, hogy csak ilyen kevés pontot szereztünk” – mondta Rob Smedley, a Williams vezető versenymérnöke. „A kulcspillanat az volt, amikor (Kevin) Magnussen óriásit esett, és szétverte a gumifalat. Tudtuk, hogy piros zászló lesz, ezért ehhez igazítottuk a stratégiánkat, de nem jött elég korán, úgyhogy Valtterit be kellett hívnunk” – mondta Smedley, de nem indokolta meg, hogy a Safety Car mögött haladva ez miért volt olyan sürgős.

Bottas visszaesett Massa mögé, és csapattársa csak a futam utolsó köreire engedte el - még több kép a galériában! Forrás: AFP/Loic Venance

„A piros zászló végül meg is jelent, ahogy korábban megjósoltuk, de akkor már tönkretette a versenyünket. Ez eldöntötte számunkra a délutánt, mert egyszerűen nem voltunk elég gyorsak a felzárkózáshoz” – tette hozzá, de azt sem magyarázta el, hogy Bottas miért töltött hosszú köröket a nála sokkal lassabb Felipe Massa mögött a 9. helyen, ami végül azt eredményezte, hogy

a 7. helyezett Fernando Alonsót már nem volt ideje utolérni.

Meglepetésre Bottas nem azt kérdőjelezte meg, hogy miért hívták ki a bokszba a piros zászló előtt, hanem azt, hogy miért nem rögtön tették ezt, amikor a Safety Car pályára lépett. „Nagyon sok helyet vesztettünk, utána próbáltuk a lehető legtöbbet kihozni a versenyből, és örülök, hogy legalább néhány pontot szereztünk, de mindent összevetve a verseny csalódást hozott.”

A Force Indiának jól jött a Williams gyengélkedése

Massa a hétvége korábbi szakaszaihoz hasonlóan a futamon is a magas guminyomás miatt küszködött, és versenyzés közben nehezére esett folyamatosan odafigyelni az abroncsokra. Úgy vélte, amíg a gumik jól teljesítettek, bele tudott szólni a csatába, utána viszont már nem. A brazil versenyző végül a 10. helyen ért célba. Ez is hozzájárult ahhoz, hogy a Williams 2 pont hátránnyal visszaszoruljon a Force India mögé a konstruktőri világbajnokság 5. helyére.

Nico Hülkenberg és Sergio Pérez remek eredménnyel, a 4. és az 5. helyen zárta a belgiumi futamot.

A német pilóta rövid ideig a 3. helyet is birtokolta, de nem tudott ellenállni Lewis Hamilton rohamának, Pérez pedig a rajt után visszaesett a 9. helyre a Ferrarik ütközése miatt, de Fernando Alonsót és Massát is megelőzte a pályán, így megérdemelten győzték le közvetlen ellenfeleiket, és olyan versenyzőket is, akik papíron jobb autókkal küzdhetnek a sikerért.

Hülkenberg előnyét lenullázta a piros zászló, de csak Hamilton tudta megelőzni - kattintásra galéria nyílik! Forrás: DPPI media/Florent Gooden

„Nem hagyhatjuk, hogy elszaladjon velünk a ló, mert még hosszú a szezon” – utalt Pérez arra, hogy átvették a 4. helyet a pontversenyben, Hülkenberg pedig úgy vélte, „szoros lesz a csata a Williamsszel. Fontos, hogy elvégezzük a feladatunkat, és kihasználjuk a maihoz hasonló napokat, amikor az élmezőnyből egyesek szenvednek.”

A Le Mans-i 24 órás futam tavalyi győztese elmondta, „nem tetszett” neki, hogy „a piros zászló lenullázta a versenyt”, mert elveszett az előnye Fernando Alonso, de elsősorban a későbbi 3. helyezett Hamilton előtt. „Talán, ha másként alakultak volna a dolgok, akkor felállhattam volna a dobogóra, de elégedett vagyok a 4. hellyel is” – nyilatkozta.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!