Ha a csapatok engedik, a Pirelli változtat a gumikon

Forma-1, Pirelli gumi, Belga Nagydíj
pneus tyres tyre during the 2016 Formula One World Championship, Belgium Grand Prix from August 26 to 28 in Spa -Francorchamps, Belgium - Photo Frederic Le Floc'h / DPPI
Vágólapra másolva!
A csapatok pénteken tesztelték az erősített oldalfalú, egyelőre jelöletlen abroncsokat, és a gyártó szerint hamarosan élesben is használhatják majd őket. A guminyomásból nem engednek.

Nem csak az F1-es mezőnynek, a Pirellinek is mozgalmas hétvégéje van Spában: a gumigyártó a nyári szünetben is tesztelt, másfél hét múlva folytatják is a felkészülést a 2017-es szezonra, közben a Belga Nagydíj pénteki szabadedzésein kísérleti, erősített oldalfalú 2016-os abroncsokat adtak az istállóknak.

„Ez lágy szerkezetű, az a célunk, hogy a teljesítmény terén ne változzon semmi” – nyilatkozta Mario Isola, a Pirelli technikai főnöke. „Arra jutottunk, hogy ez az új változat jobb, ha külső testek többféle terhelésnek teszik ki. Ellenállóbb, és a sérülés kevésbé terjed rajtuk” – utalt a gumik kivágására és az ebből keletkező defektekre. „Ezért akartunk itt, és Monzában is tesztelni. Kérvényeztük az FIA-nál, hogy további prototípusokat vihessünk Monzába.”

Ezek még az idén használt abroncsok Forrás: DPPI media/Frederic Le Floc H

Isola elmondta, hogy ha a gumik megbízhatóan működnek, már az október 2-án rendezendő Malajziai Nagydíjon bevetik az új abroncsokat. Elárulta, hogy a versenyzők nem éreztek eltérést autóik viselkedése terén, ezt „jó kiindulási pontnak” tartja, de erről meg akar bizonyosodni, mert

a gumik megváltoztatásához egyhangú támogatásra vagy biztonsági okokra hivatkozva az FIA beavatkozása szükséges.

A Pirellinek a guminyomások ügyével is foglalkoznia kell, mert több versenyző is túl magasnak tartja a gyártó szerint már a szezon elején előírt értékeket. Felipe Massa például „röhejesnek” nevezte az elöl 22 Psi-t, hátul pedig a 23,5 Psi-t, de Isola szerint utóbbi már 0,5-tel kevesebb is annál, amit eredetileg terveztek, így mindössze az első kerékdőlést vették vissza -3,5 fokról -3,25-re.

A gyártó képviselője azt is elárulta, hogy nem tartják elegendőnek a 2017-es gumik prototípusait tesztelő autók leszorítóerejét. A Ferrari és a Red Bull a 2015-ös autóikat alakította át, mert a megállapodás szerint ők nem használhatják a tesztnapokat saját 2017-es autóik fejlesztésére. Isola hozzátette, egyelőre nem ismert előttük a jövő évi versenynaptár, de a novemberi utolsó gumiteszt után azonnal szeretnék elkezdeni a 2017-es abroncsok gyártását.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!