Räikkönen: A Ferrarinál nem érdekelt, hogy mennyit nyertek

Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Osztrák Nagydíj
SPIELBERG,AUSTRIA,30.JUN.16 - MOTORSPORTS, FORMULA 1 - Grand Prix of Austria, Red Bull Ring, preview. Image shows Kimi Raikkoenen (FIN/ Ferrari). Photo: GEPA pictures/ Daniel Goetzhaber - For editorial use only. Image is free of charge.
Vágólapra másolva!
A Ferrari pilótája szerint a hanghatásoktól eltekintve nem változott sokat az F1-es autók vezetése a 2014-es szabálymódosítások óta. A gumikhoz kellett leginkább alkalmazkodnia pályafutása során.

Bő másfél évtizede, a 2001-es Ausztrál Nagydíjon mutatkozott be az F1 mezőnyében Kimi Räikkönen. Bár két szezont kihagyott a rali-világbajnokság miatt, így is átfogó képe van arról, hogy miként változott az F1 az ő generációja idejében, erről beszélt az F1i.com-nak adott interjújában.

Fernando Alonsóhoz hasonlóan ő is elárulta, hogy első F1-es tesztjén, Mugellóban csak háromkörös etapokat tudott megtenni, mert elfáradt a nyaka, de azt mondta, gyorsan hozzászokott az F1-es Sauber sebességéhez, és másnap már „minden olyan normális volt, mintha egy Formula Renault-t vezettem volna.”

Räikkönen a mezőny egyik veteránja, 2017 végéig biztosan az is marad Forrás: GEPA pictures/Gepa Pictures/ Daniel Goetzhaber

Räikkönen már az első idényében remekelt, 4. helyet is szerzett, és a Sauber is ugyanitt végzett a konstruktőri versenyben, pedig az élcsapatokkal ellentétben csak az Olasz Nagydíjra készült el a ma már alapvetőnek számító szervokormányuk. A finn újonc jókor volt jó helyen, és kapóra jött neki Mika Häkkinen visszavonulása, így rögtön a McLarennél kötött ki, ahol rájött, hogy nem csak az új autóhoz és munkakörnyezethez kellett hozzászoknia.

és ezeket gyorsan meg kellett ismerni” – emlékezett vissza. „Ebből kifolyólag az autókat igen nehéz összehasonlítani. A Sauberhez képest (a McLaren) élcsapat volt, de csak egy ugrásnak tűnt, nem valami teljesen új dolognak.”

Räikkönen 2002-ben a Michelin gumikkal szerelt McLarennel Forrás: AFP/Patrick Hertzog

Bár már a következő évben, 2003-ban megszerezte első futamgyőzelmét, és a világbajnoki címhez is közel volt, a végső győzelem nem jött össze számára, pedig 2005-ben is remekül vezetett. A türelme viszont elfogyott a McLarennél, ezért Räikkönen átigazolt a Ferrarihoz, ahol 2007-től Michael Schumachert váltotta. Ekkor új korszak kezdődött számára, és 2007-ben a világbajnoki győzelem is összejött neki.

„Hosszú évekig Michelin gumikat használtunk, aztán vissza kellett térnem a Bridgestone-hoz, de ez már nem az a Bridgestone volt, hanem egy teljesen más, mert mindenki ugyanazokat a gumikat kapta” – utalt a Michelin kiszállására. „Közel sem volt olyan jó vagy különleges, mint amikor két gyártó küzdött egymással.”

Räikkönen úgy érzi, a Bridgestone egyengumijaival nehezebb volt bánni, mint előtte a Michelinekkel, amelyek jobb tapadást nyújtottak számára. Szerinte azonban a japán abroncsokkal is dűlőre lehetett jutni, de tovább tartott megtalálni az ideális működési tartományukat, ezért is esett vissza a kezdeti remek teljesítménye a 2007-es szezon során, mielőtt ismét javulni kezdett. A gumik mellett persze az is

új korszakot nyitott számára, hogy a Ferrari versenyzője lett.

„Ismét egy új országba, új emberek közé kerültem, de nagyon élveztem. Sokáig voltam a McLarennél, és remek érzés volt jó előre tudni, hogy megvan a szerződésem, és megyek a Ferrarihoz. Az ember erről álmodozik, vagy lehet, hogy nem álmodozik, de a Ferrari akkor is a Ferrari. A többi csapat meg nem a Ferrari. Az sem érdekel, hogy korábban mennyit nyertek meg ilyenek.”

Két évig ralizott, majd két évig a Lotusnál szerepelt, de a Ferrarinál Räikkönen 2009-ben nyert utoljára, és 2008-ban szerezte eddigi utolsó pole pozícióját Forrás: AFP/Kirill Kudryavtsev

A finn pilóta 2009-ben viszont elhagyta a Scuderiát, és a rali-világbajnokságba szerződött, majd a Lotus (mai Renault) csapattal tért vissza 2012-ben. Három győzelmet szerzett, majd 2014-től újra Maranellóba igazolt az új turbókorszak kezdetére. Sok pályatársával ellentétben azonban ő úgy véli, az F1 nem változott meg gyökeresen a hibrid erőforrások bevezetése óta sem.

– szögezte le. „Az ember ugyanúgy vezet. Oké, spórolni kell az üzemanyaggal, de régen a fékekkel vagy valami mással kellett, úgyhogy a helyzet ugyanaz, csak más dolgokat érint. A hangoktól eltekintve nem mondanám, hogy borzasztó nagy a változás, az autó kicsit más érzetet nyújt, de nálam már minden normálisan működik.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!